زوج‌های جوان و روبرو شدن با غول مسکن

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی : یکی از مشکلات اصلی برای هر ایرانی روبرو شدن با غول مسکن است.

حالا فرض کنید یک ماه از شروع زندگی مشترک یک زوج بخت برگشته گذشته باشد و همه اطرافیان انتظار دارند آقا داماد دست عروس خانم را بگیرد و ببرد سرخانه و زندگیشان.

همین جاست که اگر آن زوج بخواهند روی پای خودشان بایستند قطعا دچار نقص عضو خواهند شد و قیمت‌ها کاری با آنها خواهد کرد که هر کدام سعی می‌کنند در منزل پدر خود باقی بمانند و گاه گاهی با هم یک بستنی در پارک بخورند و همان جا سالگرد آشنایی‌شان را جشن بگیرند.

پول مسکن چگونه جور می‌شود؟

چند سال پیش وقتی در جمع‌های فامیلی صحبت از بحث خرید خانه می‌شد همه با چشم‌اندازی روشن و امید به آینده از آن سخن به میان می‌آوردند و همه می‌گفتند:«پول دو چیز راحت جمع می‌شود خرید خانه و ازدواج» ولی الان وقتی کسی در یک آپارتمان ۲در ۲ در حاشیه شهر زندگی می‌کند خدا را هر روز شکر می‌کند که صاحب‌خانه هرلحظه در کمین ننشسته است که با هر تکانی که بازار می‌خورد یک میلیون به اجاره‌اش اضافه کند.

الان وضعیت طوری شده که یک پسر با تحصیلات فوق لیسانس به بالا و شغل دولتی محل کارش در ورامین است و شرکتش در میدان میرداماد سر راه هم برای اینکه خرج بنزین وپوشک بچه‌اش در بیاید حتما مسافر گذری می‌زند.

حالا فرض کنید کسی در این میان ژن دوقلو داشته باشد و صاحب دو فرزند شود. مرد خانواده باید ده دور دور ورامین بزند تا فقط خرج پوشک بچه‌اش در بیاید.

در این شرایط فقط کسانی خیلی خوشحال‌اند که صاحب‌خانه اند و هر ماه می‌توانند لنگ‌هایشان را دراز کنند و اجاره بیشتر بگیرند و تا مستاجر بخواهد دهان باز کند که در وسعش نیست اثاثش را راهی کوچه کنند.

نبرد میان مالک و مستاجر

برای همین شاهد جنگی تمام نشدنی میان مستاجر و مالک هستیم.

یک عده از مستاجرها چشم دیدن مالک را ندارند و یک عده از مالک‌ها چشم دیدن مستاجر را. و سعی می‌کنند به هر طریقی همدیگر را دق مرگ کنند. یعنی مستاجر نقش تخریب‌چی در خانه را دارد و مالک هم طوری حساب کتاب می‌کند و اجاره را بالا می‌برد که به دو سال نکشیده مستاجر چیزی از پول پیشش باقی نماند و مجبور شود به هر سازی که صاحب‌خانه می‌زند برقصد.

خوبی بازار مسکن این است که حتی وقتی با رکود مواجه است دچار افزایش قیمت می‌شود و مسئولان همه با هم اذعان دارند که بازار مسکن شاهد تغییراتی ست و هر لحظه درباره‌اش اظهار نظر می‌کنند ولی راه حل نشان نمی‌دهند.

برای همین هر روز شاهد این هستیم که مردم هر چه بیشتر پول جمع می‌کنند تا خانه بخرند خانه بیشتر گران می‌شود و کم کم صاحب‌خانه شدن برای مردم تبدیل به یک رویا ی دست‌نیافتی می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 96404 ساعت خبر : 4:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96404
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات