دشت کبود بیرانشهر در خطر نابودی است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بهمن ابراهیمی مستندساز نوشت: «سلام بر دوستان گرانقدر. منطقه‌ای که بنام دشت کبود بیرانشهر خوانده می‌شه بر دامنه جنوبی قله ولاش قرار داره و یکی از بکرترین و زیباترین مناطق لرستانه.

سراب گردکانه که از این منطقه سرچشمه می‌گیره یکی از سرشاخه‌های رود کاکارضاست. هر نوع برداشت معدنی در این منطقه بدون تردید یک فاجعه زیست محیطی است.

این فاجعه هم به دلیل تاثیرش بر آب‌های جاری و زیر زمینی و هم تاثیرش بر نابودی پوشش گیاهی از جمله گو‌ن‌ها مهم است. خواهش می‌کنم مانند احداث قم رود و سد سیمره و سد بزنوید که منابع آبی لرستان رو به تارج بردن حداقل در این خصوص سکوت نکنید تا اندک نقاط بکر باقی مانده هم به خاطر طمع ورزی چهار نفر (غیر بومی و بومی) نابود بشه.»

دشت کبود بیرانشهر

معدن‌ها آسیب بسیار به محیط زیست لرستان وارد کرده‌اند. به طور ویژه و مشخص استخراج معدن در منطقه سفیدکوه خرم‌آباد آسیب و صدمات فراوانی به این منطقه وارد کرده است.

برخی از فعالان محیط زیست به تازگی نگرانی خود را از کاوش معدن در منطقه بیرانوند جنوبی شهرستان خرم‌آباد اعلام کرده‌اند.

آنچه که این فعالان محیط زیست می‌گویند این است که قرار است در منطقه دشت کبود این منطقه معادنی استخراج شود که این استخراج معدن باعث صدمه زدن به طبیعت بکر این منطقه می‌شود و در آینده می‌تواند کانون‌های ریزگرد داخلی برای شهر خرم آباد درست کند.

این فعالان صدای اعتراض خود را در چند روز گذشته به گوش مسئولین نیز رساندند.

حال باید دید که داستان استخراج معدن در منطقه بیرانوند جنوبی به کجا خواهد کشید.

آیا فعالان محیط زیست موفق می شوند جلوی این کار را بگیرند یا خیر؟ آیا دشت کبود که یکی از مناطق بکر لرستان و سرشار از گون است از آسیب معدن دور می‌ماند؟

باید صبر کرد.

پایان پیام

کد خبر : 100641 ساعت خبر : 10:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100641
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات