محسن چاوشی تسلیم حسین صفا

محسن چاوشی تسلیم حسین صفا

بالاخره بعد از جنجال‌های فراوان آلبوم ابراهیم محسن چاوشی منتشر شد.

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی:آلبومی که با توجه به حاشیه‌های فراوان که برای خواننده و خود اثر پیش آمده بود هرمخاطبی را کنجکاو به شنیدنش می‌کرد، حتی کسانی که محسن چاوشی را دوست نداشتند هم کنجکاو به شنیدن این اثر شدند.

محسن چاوشی یک برند است.یعنی همه چیزش منحصر به فرد است از صدای خاصش تا تنظیم و انتخاب اشعارش.

اما محسن چاوشی آلبوم متاسفم با محسن چاوشی ابراهیم تفاوت بسیاری دارد.

سبک چاوشی ابراهیم از آلبوم پاروی بی‌قایق شروع شد.شاید بتوان گفت محسن چاوشی ابراهیم همان محسن چاوشی آهنگ قهوه قجری است که به تکامل رسیده است.

چاوشی در آهنگ قهوه قجری با روزبه بمانی همکاری داشت و آهنگسازی را هم خودش به عهده داشت.در آلبوم ابراهیم هم تمام آهنگسازی‌ها به عهده خود محسن چاوشی است.

در آلبوم امیر بی‌گزند چاوشی باز هم یک گام دیگر به جلو رفت.اشعار کلاسیک با تنظیم‌های خاص .

صدای چاوشی با اشعار مولانا به هم آمیخته شده بودند.چرا که اشعار مولانا ریتم دارند و با تنظیم‌های محسن چاوشی به دل مینشینند.

محسن چاوشی تسلیم حسین صفا

او معمولا در انتخاب اشعارش وسواس زیادی به خرج می‌دهد تا برای مخاطبش تکراری نباشد.

به عنوان مثال زمانی که با فاضل نظری همکاری کرد دو شعر او را ترکیب کرد تا برای مخاطبش تکراری نباشد.

اما در آلبوم ابراهیم محسن چاوشی را دیدیم که تسلیم بی‌چون و چرای اشعار حسین صفاست.

چاوشی در این سال‌ها با ترانه سرایان زیادی همکاری کرد و حتی دست به کشف ترانه سزا زد.پدرام پاریزی یک نمونه از آنهاست که اتفاقا شاعر و ترانه سرای قدرتمندی است.

اما همکاری با حسین صفا برای محسن چاوشی چیز دیگری است.تمامی ترانه‌ها از سروده‌های حسین صفا هستند که در کتاب منجنیق قبلا به چاپ رسیده بود.کنابی که محسن چاوشی بعد از انتشارش در صفحه شخصی خود نوشت:

«حسین صفا به اعتقاد من از بهترین شاعران سرزمین ماست که نامش و شعرش ماندگار خواهد شد. شاعری که غزل را بهتر از شعر محاوره یا ترانه و سپید را بهتر از غزل می‌نویسد و تنها گاهی ارکان این بهترنویسی‌ها در دُوری معین که وابسته به حال روحی‌اش است تغییر می‌کند. هم در شعر محاوره هم در غزل و هم در سپید پیشرو است و مثل کسی نیست و از قضا! کسی هم نیست که بتواند شکل او بنویسد. تا به حال بیشتر از ترانه‌های حسین صفا خوانده‌ام اما در آینده‌ای بسیار نزدیک به استقبال غزل‌های او خواهم رفت … کارهایی را هم ساخته‌ایم که به اذعان همه‌ دوستانی که شنیده‌اند متفاوت و تاثیرگذار است. دو کتاب «منجنیق» و «نرگس» حاصل آخرین تعاملات حسین با دنیای ناشناخته‌ شعرش است. در این دو کتاب شاعر به شکل کامل‌تری از شیوه‌ سرایش خودش دست یافته است‌. منجنیق همچنان از جوشش‌های شاعرانه سرشار است و کلمات از آن سر می‌روند. خلق موقعیت‌های بکر هم اتفاقی ست که در صفحه صفحه‌ی نرگس شاهد آن خواهیم بود. دو کتابی که به اعتقاد من حسین را از دیگران متمایزتر و نقش او را در ادبیات ما پر رنگ‌تر خواهند کرد.»

شاید بتوان گفت چاوشی راه سختی را برای خود انتخاب کرده است.آلبوم ابراهیم نشان از تجربه جدید و راه جدیدی است که او به همراه حسین صفا پا در این راه گذاشته است.

بهترین تعبیر را خود محسن چاوشی از پا گذاشتن در این عرصه داشته است.او در این باره گفته است:

من با ابراهیم پا به میدان جنگ گذاشته ام.

کد خبر : 100193 ساعت خبر : 9:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100193
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات