باغ سیب مهرشهر کرج در خطر نابودی

باغ سیب مهرشهر کرج در خطر نابودی

پایگاه خبری گلونی، راضیه حسینی: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز گفت: افرادی تلاش می‌کنند باغ سیب مهرشهر را از فهرست میراث ملی خارج کنند، هدفشان تخریب و از بین بردن درختان این اثر تاریخی است.

این افراد چه کسانی هستند؟ چرا می‌خواهند باغ سیب را خراب کنند؟ با سیب چه خصومتی دارند؟ اصلا مشکلشان چیست؟ سیب، باغ یا میراث فرهنگی؟

اگر مشکلشان سیب و باغ باشد با تخریب این باغ دلشان خنک می‌شود و کاری به کار بقیه‌ی چیزها ندارند. اما اگر دنبال از بین بردن میراث طبیعی باشند اوضاع خطرناک می‌شود.

اگر خدای ناکرده موفق شوند این باغ را نابود کنند بعدش می‌روند سراغ چنارهای پیر تویسرکان.

کمی که گذشت با خودشان می‌گویند اینطوری نمی‌شود دلمان یک میراث گنده‌تر می‌خواهد، پس می‌روند سراغ پارک ملی گلستان.

گلستان که تمام شد می‌روند سراغ جنگل‌های قلعه رودخان، و این‌قدر ادامه می‌دهند تا از میراث طبیعی یک هسته‌ی سیب از پارک مهرشهر کرج باقی بماند و چند تایی برگ درخت.

اگر مسئولین دیر بجنبند و حواسشان به این میراث طبیعی خواران نباشد تا چند سال دیگر از میراث طبیعی فقط چند تا عکس برای‌مان می‌ماند.

باغ سیب مهرشهر کرج در خطر نابودی

باغ سیب مهرشهر
باغ سیب مهرشهر

مگر می‌شود کسی از راه برسد بخواهد یک اثر طبیعی را خراب کند؟ اصلا اگر این باغ سیب میراث طبیعی نبود چه؟ یعنی می‌توانستند به راحتی نابودش کنند؟ آن‌هم در شهری که پر از آلودگی است. اگر این باغ‌ها نباشند که شهرها خفه می‌شوند.

از مسئولین محترم خواهش می‌کنیم همینطور که حواستان به میراث طبیعی است، حواستان به باغ‌ها و درختان معمولی هم باشد هوایشان را داشته باشید که اگر نباشند هوا حسابی پس می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 102592 ساعت خبر : 11:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102592
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات