رب گوجه هنوز در انبار است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز از کشف و پلمب انبار دپوی رب گوجه فرنگی در شهرستان نظرآباد استان البرز خبر داد.

نمی‌دانم چه رازی در خلقت گوجه فرنگی نهفته است که در هر دوره یک ترفیع رتبه اساسی را تجربه می‌کند.ژ

چه آن موقع که کل گوجه فرنگی‌های ایران گران شده بود الا گوجه‌های محله آقای رئیس جمهور، چه الان که قوطی رب گوجه فرنگی ۳_۴ هزار تومانی سه تا چهار برابر قیمت فروخته می‌شود.

اصلا رمز و راز گوجه فرنگی را بی‌خیال شویم. آن‌چه مهم است دلیل این گرانی بی‌حساب است که چیزی نیست جز مردمانی که به هم‌نوعان خود رحم نمی‌کنند.

هیچ گرانی بی‌دلیل و بی‌حساب کتاب نمی‌شود، وقتی تقاضا برای کالایی بالا می‌رود فروشنده آن کالا در فروختنش وسواس به خرج می‌دهد، پس می‌تواند کالایش را نگه دارد و با آن قیمتی که دلش می‌خواهد بفروشد. همین ماه پیش بود که قفسه مربوط به رب گوجه فزنگی در فروشگاه‌ها خالی شده بود.

ما مردمانی هستیم که در موردمان باید گفت: خدا درب و تخته را خوب به هم جور آورده است.

یعنی برای گران شدن و پول به جیب زدن یک شبه کافیست ابتدا در شبکه‌های اجتماعی یک موجی راه بیاندازیم درباره نایاب شدن یک کالا.

مرحله دوم کل موجودی در بازار آن کالا را تهیه کنیم

مرحله سوم با قیمتی که دل‌مان می‌خواهد بفروشیم به مردمانی که آماده هستند برای خریدن کالاهایی که گران می‌شوند و آماده پذیرش هر شایعه.

یعنی اگر شما کالایی را احتکار کنید یک درصد احتمال ضرر کردن و یا نفروختن آن حجم زیاد وجود ندارد. چون مردم ما همه جوره پایه هستند برای هرنوع دزدی و احتکار و اختلاس و این حرف‌ها.

اصلا خودمان به هم در این راه کمک می‌کنیم. این شخصی هم که رب گوجه‌ فرنگی انبار کرده می‌داند که حتما بازار برای فروش رب‌های انبار شده خوب است.

بزرگ‌ترین مشکل ما، همین من و شما، این آماده کردن بستر فساد است. شرایط زا مهیا می‌کنیم برای این‌که دیگران سوءاستفاده کنند و کلاه سرمان بگذارند.

با خودمان صادق باشیم، چند نفر از ما از ترس این‌که رب گوجه فرنگی گیرمان نیاید ماه گذشته چند قوطی بیش‌تر از مصرف ماهانه‌مان خریدیم و در خانه انبار کردیم؟

مسئله فقط رب نیست. ما به این سیستم عادت کرده‌ایم و تا زمانی که مفسدان را با پذیرش شرایط ترغیب می‌کنیم به انجام این اعمال اوضع همین بوده، همین هست و همین خواهد بود‌.

پایان پیام

کد خبر : 104101 ساعت خبر : 2:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104101
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات