شایعه فراخوانده شدن علی ضیا مجری فرمول یک به مجلس به سود چه کسانی است؟

شایعه فراخوانده شدن علی ضیا به سود چه کسانی است؟ این شایعه موجب دیده شدن و شهرت کدام برنامه یا چهره می‌شود؟ کدام برنامه تلویزیونی را روی خط خبرها می‌آورد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی،دیروز در فضای مجازی خبری منتشر شد با این مضمون که علی ضیا به دلیل دعوت از دو میهمان در برنامه فرمول یک به مجلس فراخوانده شد!

این خبر خیلی زود از طرف مجلس تکذیب شد. حتی اگر تکذیب هم نمی‌شد، فردی که اندکی از روابط، ارتباطات نهادها، وظایف و مسئولیت‌ها اطلاع داشته باشد، با خواندن خبر پی به جعلی بودن آن می‌برد.

این گونه خبرها به طور دوره‌ای درباره برخی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و افراد منتشر می‌شود. اخباری که موج راه می‌اندازد، ذهن‌ها را به سمت یک فرد یا برنامه می‌برد و گاهی اوقات موجب شهرت می‌شود.

برخی شایعات تمام شدنی نیستند

مشخص شدن شایعه بودن یک خبر، به معنای پایان آن نیست. شایعه، اثرهای خودش را می‌گذرد. حتما تا امروز بارها در سابقه افراد دیده‌اید که نوشته‌اند:

«در تاریخ … شایعاتی مبنی بر ….. منتشر شد که البته همان زمان از طرف…. تکذیب شد».

بنابراین می‌توان گفت هر شایعه‌ای  اثرات خودش را برای همیشه می‌گذارد. به مرور زمان، گفتن اینکه فلان مطلبی منتشر شد و بعد تکذیب شد، برای همیشه، موجب اقبال یا روگردانی از فرد یا چهره می‌شود. مخاطب چهار سال بعد به دنبال اصل منبع نیست. او باز هم اگر فرصتی پیدا کند می‌گوید:«چند سال پیش هم یک اتفاقی افتاده بود که گفته بودند….». شایعه تمام نمی‌شود.

شایعه فراخوانده شدن علی ضیا به سود چه کسانی است؟

اما بیایید بازه زمانی کوتاه بعد از انتشار و تکذیب یک شایعه را در نظر بگیریم. اصلا بیایید دقیق‌تر درباره همین خبر فراخوانده شدن یک مجری به مجلس! حرف بزنیم.

این شایعه را چه کسی ساخته است؟ برای پاسخ به این سوال باید ببینیم چه کسانی از این شایعه سود می‌برند.

این شایعه موجب دیده شدن و شهرت کدام برنامه یا چهره می‌شود؟ کدام برنامه تلویزیونی را روی خط خبرها می‌آورد؟ کدام مجری تلویزیونی را در معرض دید بیشتر قرار می‌دهد؟

ما نمی‌گوییم این شایعه از طرف عوامل این برنامه تلویزیونی منتشر شده است. اما اجازه بدهید این را به عنوان یک احتمال در نظر بگیریم.

به هرحال یادمان باشد، بعد از تکذیب شدن یک شایعه، آن خبر را فراموش کنید. اما منبع آن را هرگز.

پایان پیام

کد خبر : 110991 ساعت خبر : 11:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110991
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات