گلونی

جنگ داخلی کشور آمریکا در چه زمانی و بر سر چه چیزی اتفاق افتاد؟

جنگ داخلی کشور آمریکا در چه زمانی و بر سر چه چیزی اتفاق افتاد؟

جنگ داخلی کشور آمریکا در چه زمانی و بر سر چه چیزی اتفاق افتاد؟

جنگ داخلی کشور آمریکا در چه زمانی و بر سر چه چیزی اتفاق افتاد؟

چرا جنگ داخلی آمریکا شروع شد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جنگ داخلی آمریکا (۱۸۶۵-۱۸۶۱) به‌خصوص به علت مسئله بردگان سیاه به وجود آمد. در قرن پانزدهم، پرتغالی‌ها بازار آماده‌ای برای بردگان سیاه پیدا کردند. آن‌ها این بردگان را هنگام مسافرت در طول سواحل آفریقا دستگیر کرده بودند.

همچنان که قاره آمریکا توسعه پیدا می‌کرد، این بردگان برای کار در مزارع پنبه و تنباکو، معادن، یا به‌طور کلی کار کشاورزی مورد نیاز بودند.

بین سال‌های ۱۶۸۰ تا ۱۷۸۶ بیش از دو میلیون برده انتقال دادند.

در سال ۱۸۳۳ پارلمان انگلستان، قانون آزادی بردگان را در قلمروهای خود به تصویب رساند.

در ایالات متحده نبردی طولانی و تلخ بین برده‌داران جنوب و شمالی‌ها که فاقد برده بودند، درگرفت.

همچنان که مرزها به سمت غرب حرکت می‌کرد، ایالت‌های جدید، که بعضی از آن‌ها صاحب برده بودند و برخی دیگر فاقد آن، به هر دو جناح پیوستند.

در شمال احزابی به وجود آمدند که خواهان القای فوری برده‌داری بودند، در حالی که در جنوب کسانی بودند که ترک اتحادیه را به آزادی بردگان ترجیح می‌دادند.

در سال ۱۸۶۰ آبراهام لینکلن (۱۸۶۵-۱۸۰۹) که طرفدار منسوخ کردن تدریجی برده‌داری بود، به‌عنوان رئیس جهمور ایالات متحده انتخاب شد.

در سال بعد از آن، هفت ایالت جنوبی اتحادیه را ترک گفتند و ایالت‌های متفق را تشکیل دادند و جفرسون دیویس را به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

روز ۱۲ آوریل یک افسر متصدی بندرسامتر، در چارلستون، غرب ویرجینیا، که از تسلیم بندر به ایالت‌های متفق خودداری می‌کرد، به سوی آن‌ها آتش گشود و به این ترتیب جنگ داخلی آمریکا شروع شد.

اگرچه شمالی‌ها از نظر عده بیشتر بودند، ولی جنوبی‌ها فرماندهان بهتری داشتند و این نبرد با ۲۲۶۰ درگیری بزرگ و کوچک به مدت چهار سال ادامه داشت.

شمالی‌ها پیروزی‌های بزرگی در گتیزبرگ و ویکس‌برگ به دست آوردند.

و در گتیزبرگ بود که لینکلن خطابه مشهور خود را مبنی بر آزادی برای همه ایراد کرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل