ذخیره دارویی نداریم آن وقت مسئولان عزیز می‎روند ریش وارد می‌کنند

ذخیره دارویی نداریم آن وقت مسئولان عزیز می‎روند ریش وارد می‌کنند

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: ایران در تنگنای تحریم و تهدید قرار گرفته است و مردم هر روز با روی تازه‌ای از مشکلات اقتصادی روبه‌رو می‌شوند.

شرایطی که حتی در روزهای بمباران و جنگ تحمیلی هم سابقه نداشته است.

در چنین شرایطی که مهم‌ترین شرط برای پایداری در برابر این مشکلاتت، وحدت ملی و همدلی است، اخباری منتشر می‌شود و صحنه‌هایی دیده می‌شود که همه شعارها و خطابه‌های مسئولان کشوری را زیر سوال می‌برد. اخباری که هر شنونده‌ای پس از شنیدن آن با خود می‌گوید حال که مدیران به فکر ما نیستند، ما هم باید کلاه خود را سفت بچسبیم.

گرانی کمر بیشتر جمعیت کشور را تا کرده است ولی در خبرها می‌شنویم که براساس آمارهای گمرک ایران، طی ۱۰ماهه سال ۹۷ نزدیک به ۲۸ تُن کلاه‌گیس، ریش و مژه مصنوعی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است.

یعنی واردکننده وابسته و مورد اعتماد دولت، ارز دولتی گرفته است و به جای وارد کردن ملزومات مردم، اجناس غیرضروری وارد کرده است و کسی هم مدعی او نیست.

یا بنا بر گفته بانک مرکزی، تاجر و بازاریِ قدیمی و نزدیک به سیستم اداری و حکومتی، پس از صادراتی به مبلغ ۱۶ میلیون یورو، هنوز ارز خود را وارد کشور نکرده است.

خودروسازان قیمت خودروهای بی‌کیفیت و از رده خارج خود را پس از رسیدن قیمت دلار به ۱۸ هزار تومان ۵۰ درصد افزایش دادند و پیش‌فروش کردند آن هم با شرایط عجیب و مضحک.

اما در کمال ناباوری پس از سه ماه پس از رسیدن ارز به حدود ۱۲ هزار تومان باز هم قیمت‌ها ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

اما تا این لحظه هیچ صدایی از نهادهای دولتی و نظارتی درنیامده است.

نمونه‌های اینچنینی بسیار است و این گوشه کوچکی از سودجویی درصد کمی از سیستم سرمایه‌داری از اکثریت مردم کشور است.

اما نکته مهم سکوت و حتی همراهی برخی مسئولان با این افراد است.

همین سکوت و همراهی باعث شده است شکاف عمیقی بین مردم و حاکمیت ایجاد شود.

اگر این حس (به درست یا غلط) که دستگاه‌های حاکمیتی شریک دزد و رفیق قافله هستند در میان مردم جا بیفتد، نتایج زیانباری برای کشور خواهد داشت.

اطمینان بین مردم و حاکمیت در این شرایط حساس باید حفظ شود.

ولی به نظر می‌رسد طعم سوءاستفاده از شرایط سخت مردم، چشم و گوش همه را بسته است.

سخت است که باور کنیم در شرایطی که دبیر انجمن داروسازان تهران می‌گوید داروخانه‌ها قبلا آزاد بودند هر میزان از هر فرآورده دارویی را برای ۶ ماه تا یک سال ذخیره کنند اما در پی مشکلات و کمبودهای دارویی اخیر اکنون برای تا دو تا سه ماه آینده می‌توانند ذخیره داشته باشند، یک واردکننده با استفاده از ارز دولتی ریش مصنوعی وارد کند و کسی هم جرات نداشته باشد با آن برخورد کند.

مردم از گرانی در عذاب هستند ولی چیزی که این وضعیت را برای آنها غیر قابل تحمل کرده است، تبعیض و فسادی است که در این شرایط با سکوت مسئولان همراه شده است.

پایان پیام

کد خبر : 115065 ساعت خبر : 2:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=115065
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات