فیلمی که نه چیزی به سینمای ایران اضافه می‌کند و نه به کارنامه کارگردانش

فیلمی که نه چیزی به سینمای ایران اضافه می‌کند و نه به کارنامه کارگردانش

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علیرضا بهرامی درست نوشته است که فیلم‌هایی در جشنواره فیلم فجر اکران می‌شوند که نه چیزی به کارنامه کارگردان اضافه می‌کنند و نه چیزی به سینمای ایران.

فیلمی که چیزی به سینمای ایران اضافه نمی‌کند

سال‌هاست که در سینمای ایران فیلم‌هایی ساخته می‌شوند که البته استاندارد هستند، فیلمنامه خوبی هم دارند، ریتمشان هم مناسب است و در یک جمله فیلم‌هایی هستند با کیفیت عالی، اما این فیلم‌ها چیزی به تاریخ سینمای ایران اضافه نمی‌کنند یا نقطه‌ای طلایی در کارنامه کارگردان محسوب نمی‌شوند.

فیلمی که مناسب همه باشد

به نظر می‌رسد سینمای ایران از اینگونه فیلم‌ها اشباع شده است و کارگردانان باید به دنبال خلق قصه‌های جدید در سینما باشند، قصه‌هایی که نه‌تنها برای بزرگسالان، بلکه برای دیگر افراد خانه و خانواده دارای اهمیت و کیفیت بالایی باشد.

فیلمی که یک هدیه است

این نکته که برخی از فیلم‌ها استاندارد هستند، اما چیزی به سینمای ما اضافه نمی‌کنند، وقتی بیشتر مشخص می‌شود که کارگردانانی مثل نیما جاویدی «سرخپوست» را می‌سازد یا «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی به روی صحنه می‌رود و یا همایون غنی‌زاده «مسخره‌باز» را به سینمای ایران هدیه می‌کند.

وقتی چنین فیلم‌هایی را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که برخی از کارگردان‌های سینمای ما انگار سال‌هاست که درجا می‌زنند و چیزی بر کارنامه خود و به تاریخ سینمای ایران اضافه نمی‌کنند.

در جشنواره فیلم فجر امسال، یعنی سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر آثاری اکران شد که در سینمای ایران کمتر نظیر آن‌ها را دیده‌ایم.

چه در قصه مانند فیلم «جاندار» که یک فیلمنامه جاندار و درست و حسابی داشت.

چه در استفاده از تکنیک در ساخت فیلمی مانند فیلم «مسخره‌باز» و چه در قصه متفاوت و لوکیشن جذاب مانند فیلم «سرخپوست».

باید این فیلم‌ها را دید و در گیشه هم از آن‌ها حمایت کرد.

البته از حق نگذریم، در بسیاری از موارد فیلم‌هایی داشته‌ایم که اکران شده‌اند و با استقبال خوبی هم مواجه شده‌اند و سطح کیفی آن‌ها بسیار بالا بوده و مورد تایید قرار گرفته‌اند، ولی نمی‌دانیم چرا تعدادشان خیلی کم است و آنقدر به اصطلاح دندانگیر نیستند که سطح رضایت و خواسته مردم را تامین کنند.

پایان پیام

کد خبر : 113902 ساعت خبر : 9:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113902
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات