در انتشار کتاب سلبریتی‌ها منتقدان بی‌پشتوانه از سلبریتی‌های مجازی انتقاد می‌کنند

در انتشار کتاب سلبریتی‌ها منتقدان بی‌پشتوانه از سلبریتی‌های مجازی انتقاد می‌کنند

منتقدان بی پشتوانه از سلبریتی‌های مجازی انتقاد می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، امیر پروسنان نوشت: ماجرای سلبریتی‌هایی که کتاب چاپ می‌کنند یا آدم مشهورهای فضای مجازی که پای‌شان به بازار کتاب باز شده است، اتفاق عجیب و غریبی نیست.

ادعای واهی و انتقاد پوچ

یعنی وقتی خیلی‌ها با ردیف کردن جمله‌ها گمان می‌کنند داستان نویس و بعدتر نویسنده شدند، اصلا عجیب نیست که عده‌ای دیگر نوشته‌های پای عکس‌های‌شان در اینستاگرام را در قالب کتاب عرضه کنند.

به هر حال این آدم‌ها هم مخاطب خودشان را دارند و بازار کتاب ارث پدر هیچ‌کس نیست که نگرانش باشد یا احیاناً نگران فروش نرفتن کتاب یا کتاب‌های خودش باشد!

فضای هنری و ادبی ایران به شدت پر از تنگ نظری است و این اتفاق در ظاهر به شدت کتمان می‌شود، اما در باطن به شکلی خزنده در حال پیش‌روی است.

در این بین افرادی وارد می‌شوند که نه کارنامه درخشانی دارند و نه حداقل یک داستان با چفت و بست و درست و درمان!

آن وقت همین افراد زبان انتقاد باز می‌کنند و از آدم مشهورهای فضای مجازی می‌گویند که صف‌های طویل برای گرفتن امضای‌شان در نمایشگاه کتاب تشکیل شده است.

عجیب‌تر این‌که خود این تازه به دوران رسیده‌ها را نه می‌توان منتقد ادبی دانست و نه حتی داستان‌نویس و این ادعای اخیر را می‌شود از نوشته‌هایی که خودشان عنوان داستان روی آن گذاشتند ساده فهمید.

توضیحی در انتشار کتاب سلبریتی‌ها

گفتنی است در پی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عرضه کتاب برخی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها در نمایشگاه، برخی منتقدان اقدام به نقد این پدیده کردند و صف‌های طولانی خرید کتاب‌ سلبریتی‌ها را فاقد ارزش دانستند.

چندی است ناشرها برای تضمین فروش کتاب‌های خود به انتشار کتاب‌های افراد نامی و مشهور روی آوردند.

کتاب‌هایی که از نظر برخی منتقدان باعث آسیب به بازار نشر و کتاب می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 120052 ساعت خبر : 11:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=120052
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات