کورئوگرافی در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر داوری می‌شود

کورئوگرافی در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر داوری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پنج شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، مدالیوم انجمن نمایشگران حرکت خانه تئاتر به علی علیایی نژاد اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی شانزدهمین دوره «هفته بزرگ‌داشت تئاتر»؛ دوازدهمین جشن انجمن نمایشگران حرکت عصر روز ۵ شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۹۸، در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزارشد.

در این مراسم انجمن نمایشگران حرکت خانه تئاتر با اهدای مدالیوم، کوشش‌های علی علیانی نژاد؛ طراح حرکت‌های نمایشی درتئاتر را ارج نهادند و با مراسم نکوداشتی از حمیدرضا نعیمی به علت حمایت از اجراگران کروئوگرافی و حرکت درتئاتر قدردانی شد و قلی امانی عضو هیات مدیره انجمن نمایشگران حرکت اعلام کرد امسال در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛ حرکت در جشنواره داوری می‌شود.

کورئوگرافی در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر داوری می‌شود

همچنین این برنامه با دو تقدیر دیگر نیز همراه بود، داود اسدالهی کارگردان نمایش «راز پنهان» و علیرضا و محمدرضا شریفی کارگردانان نمایش «هیپنو گوژیک»، تقدیرشدگانی بودند که کورئوگرافی و حرکت نمایش‌های خود را طراحی می‎کنند.

انجمن نمایشگران حرکت همزمان با این جشن؛ در آیین نکوداشتی به صورت غیابی از نادر رجب مدرس حرکات نمایشی و کورئوگرافی تجلیل کردند و علی براتی یکی از شاگردان این مدرس تئاتر لوح ایشان را دریافت کرد.

این هنرمند به دلیل کوشش در اعتلای هنرهای نمایشی واجد نشان درجه یک هنری شده بود.

مجید فامیلی از اجراگران حرکت و مجری این مراسم با بیان این موضوع که هیات مدیره انجمن نمایشگران حرکت خانه تئاتر ایران هر ساله از عزیزانی که عضو انجمن نیستند ولی پویا هستند وفعالیت های هنری خودرا ادامه می‌دهند تاعضو شوند با لوح سپاسی تقدیر می‌کند.

کورئوگرافی در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر داوری می‌شود

همچنین بر اساس نگاه حمایتی این انجمن از فعالان حیطه نمایش حرکت که به عضویت این انجمن درنیامده‌اند زینب سادات میری، الهام زارعی و آصف جاودان فر لوح سپاس خودرا از انجمن نمایشگران حرکت دریافت کردند و از اجراگران پیشکسوت حرکت، بهروز شکیبا و فریده تاجیک نیز قدردانی شد.

قلی امانی عضوهیات مدیره و از اجراگران پیشکسوت با اشاره به نحوه برگزاری این جشن در خانه تئاتر گفت: پس از گذشت ۴ سال از برگزاری جشن‌های خانه تئاتر، در پنجمین جشن خانه تئاتر و با حمایت خانه تئاتر جشن‌های انجمن برگزارشد که این مسئله جای قدردانی دارد و باید بگویم که درسی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حرکت و کورئوگرافی داوری می‌شود.

همچنین کامنوش خسروانی اجراگر و پژوهشگر حرکت با ارسال یک پیام تبریک تصویری به همکارانش در ایران اشاره ای گذرا درباره ماهیت انواع حرکت و کورئوگرافی کرد.

سپس الواح سپاس این انجمن به میلاد محمد زاده، مهبد فیضی، پرستو ریحانی و بهنوش رئیسی رسید و از رضا راد و ندا سیاس؛ به سبب فعالیت مستمر در اجرای حرکات نمایشی و کورئوگرافی تئاتر تقدیر شدند.

شانزدهمین دوره «هفته بزرگ‌داشت تئاتر»، به دبیری محمودرضا رحیمی و با حمایت مالی بانک گردشگری از هفتم تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری برپاست.

پایان پیام

کد خبر : 120324 ساعت خبر : 10:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=120324
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات