خانه » کتاب » طراحی جلد کتاب اگر خوب باشد می‌تواند یک کتاب بد را به یک کتاب پرفروش تبدیل کند
طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب اگر خوب باشد می‌تواند یک کتاب بد را به یک کتاب پرفروش تبدیل کند

طراحی جلد کتاب اگر خوب باشد می‌تواند یک کتاب بد را به یک کتاب پرفروش تبدیل کند

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: شما برای خرید کتاب چه ملاک‌هایی دارید؟ چه ویژگی‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهید؟ یک کتاب ناشناخته چه شکلی باید باشد تا شما آن را برای خرید انتخاب کنید؟

بله. می‌دانیم که می‌بایست به محتوا توجه کرد. می‌دانیم که باید ابتدا به سابقه نویسنده و سپس به مقدمه کتاب رجوع کرد.

می‌دانیم که حرف کتاب مهم است نه جلد کتاب. اما باید قبول کنیم طراحی جلد، انتخاب تیتر و اسم، رنگ‌بندی و قطع کتاب هم بسیار بسیار مهم است.

چه بسیار کتاب‌های مفید و موثری که به خاطر جلد نازیبای خود سال‌هاست در کتاب‌فروشی‌ها خاک می‌خورند و چه بسیار کتاب‌های پوچ و بیهوده‌ای که پرفروش می‌شوند و به چاپ‌ چندم می‌رسند.

آدمی هرگاه به یک کتاب ناشناخته برمی‌خورد، اولین موردی که بررسی می‌کند جلد آن است. اگر آن کتاب از این آزمون سربلند بیرون بیاید تازه فرد می‌رود سراغ ارزیابی محتوا.

درنتیجه طراحی جلد یکی از مهم‌ترین عوامل انتشار و فروش کتاب است.

به غیر از این یک مسئله دیگر هم مهم بودن طراحی جلد کتاب را اثبات می‌کند و آن تصورات ناخودآگاه ما است.

به این شکل که ما وقتی یک کتاب با جلدی نازیبا را می‌بینیم ناخودآگاه به سمتش نمی‌رویم چرا که در ناخودآگاه ما در کسری از ثانیه این تصور ثبت می‌شود که اگر این کتاب ارزش داشت، خود ناشر برایش ارزش قائل می‌شد و وقت بیشتری برای طراحی جلد آن می‌گذاشت.

پس می‌توان گفت محتوای کتاب مهم است اما همه چیز نیست. عوامل دیگری هم باید دست به دست محتوای کتاب بدهند تا مخاطب کتاب را از روی پیشخوان کتابفروشی بردارد و نگاهی به آن بیندازد.

پایان پیام

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تازگی مطالبتون ضعیف شده چرا؟

به بالا بروید