گلونی

هشدارهای پلیس درباره سهام عدالت

هشدارهای پلیس درباره سهام عدالت

هشدارهای پلیس درباره سهام عدالت

هشدارهای پلیس درباره سهام عدالت

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به سواستفاده احتمالی از موضوع سهام عدالت و بهره‌مندی از آن هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: در ابتدا باید بگویم که بنابراعلام سازمان خصوصی سازی هیچگونه ثبت نام جدید سهام عدالت اجرا نمی‌شود، پس لازم است که شهروندان در این خصوص هوشیار بوده و فریب هرگونه تبلیغ، لینک و ادعای افراد در مورد ثبت نام افراد جدید را نخورند.

وی ادامه داد: نکته دوم در مورد دریافت سود سهام عدالت است. این اقدام صرفا از طریق  سامانه سهام عدالت انجام می‌شود، و شهروندان باید توجه داشته باشند که حتما وارد همین آدرس شده و اگر با آدرس مشابه یا لینکی در فضای مجازی و محیط پیام‌رسان‌ها روبرو شدند حتما چک کنند که تمام حروف و جزئیات آدرس مشابه نشانی اینترنتی مذکور باشد.

هشدارهای پلیس درباره سهام عدالت

وی با بیان اینکه برای آزادسازی سهام عدالت نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست، گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اگر با افراد و سایت‌هایی روبرو شدند که درخواست مبلغی کرده باشد، این سایت برای کلاهبرداری طراحی شده است. گاهی افراد سودجو با طراحی درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به ایجاد صفحات فیشینگ کرده و با سوءاستفاده از اطلاعات کارت بانکی افراد، مبلغ موجودی داخل آن را برداشت می‌کنند.

رجبی با تاکید بر اینکه طبق اعلام سازمان خصوصی سازی هیچگونه تماس تلفنی یا مراجعه مستقیم به واجدان دریافت سهام عدالت ندارد، گفت: طبیعی است که در صورت رویت چنین مواردی، موضوع کلاهبرداری و اقدامی سودجویانه بوده و باید به پلیس گزارش داد.

وی همچنین با اشاره به افراد سالخورده و کم‌سواد نیز گفت: لازم است جوان‌ترها و افرادی که مهارت بیشتری در استفاده از فضای مجازی دارند به بزرگترها و این افراد کمک کنند تا خدای نکرده مورد سوءاستفاده افراد سودجو واقع نشوند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا همچنین تاکید کرد که شهروندان برای مراجعه به این سامانه باید فیلترشکن خود را قطع کنند، چرا که به منظور تامین امنیت بیشتر، استفاده از فیلترشکن موجب می‌شود تا سامانه سهام عدالت از دسترس آنها خارج شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل