برداشت گل گاوزبان در آستارا به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود

برداشت گل گاوزبان در آستارا به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود

به گزارش گلونی ارتفاعات آستارا و گردنه حیران در استان گیلان، یکی از زیباترین مناطق شمالی هستند، مخصوصاً در فصل بهار. طبیعتی سرسبز که می‌توانید عطر خوش هوای پاک و سرسبزی درختان را استشمام کنیم. اما این روزها بر زیبایی آن افزوده شده و در کنار وسعتی سبز، گل‌هایی بنفش و جذاب را می‌بینید که چهره‌ای رنگی و شاد به این مناطق بخشیده‌اند.

برداشت گل گاوزبان در آستارا

این فصل از سال، زمان برداشت گل‌گاوزبان است. گلی که در ارتفاعات آستارا می‌روید و اگر در هنگام عبور از جاده‌های کناری نگاهی به اطراف بیندازید آنها را خواهید دید.

فصل بهار برای طبیعت گیلان همیشه پر از رنگ و سرسبزی و طراوت است. هر منطقه زیبایی خاص خودش را دارد و ارتفاعات آستارا هم از این زیبایی بی‌نصیب نمانده است.

گل گاو زبان درمان دارویی دارد، هرچند بودن در این منطقه خود نوعی داروی مسکن و آرامش‌بخش است. دارویی که طبیعت به انسان هدیه می‌دهد. بدون ضرر و عوارض جانبی.

آستارا در شمال غربی استان گیلان با تولید گل گاوزبان در ۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان به صورت کشت دستی از کانون‌های اصلی تولید این گیاه دارویی در سطح کشور به شمار می‌رود.

در این شهرستان فروش گیاه دارویی گل گاوزبان به مسافران داخلی و خارجی رونق خوبی دارد و اهالی ساکن در روستاهای اصلی تولید این گیاه از فروش این محصول کسب درآمد می‌کنند.

علاوه بر رویش گل گاوزبان در بخش وسیعی از ارتفاعات شهرستان، در حدود ۲۰ هکتار از اراضی روستاهای بالادست کوهستانی و ییلاقی از قبیل حیران، آق مسجد، چملر، سیج، ونه بین، مشند، ویرمونی، کشفی و دگیرمانکشی این گیاه دارویی توسط روستائیان کشاورز کشت می شود.

واقع شدن این اراضی در حاشیه جاده پر پیچ و خم حیران در غرب استان گیلان، همه ساله تعداد بی شماری از طبیعت دوستان استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان های شرقی و غربی و سایر مناطق کشور را به این منطقه خوش آب و هوا می کشاند.

پایان پیام

کد خبر : 165697 ساعت خبر : 2:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165697
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات