کاهش سطح کلسترول در بدن و راهکارهایی برای آن

راهکارهایی برای کاهش سطح کلسترول در بدن

به گزارش گلونی با وجود اینکه ژنتیک می‌تواند نقش مهمی در ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و کلسترول بالا بازی کند اما سبک زندگی سالم نیز می‌تواند نقش بسزایی در کنترل این بیماری‌ها و یا عدم ابتلا به آنها ایفا کند.

کاهش سطح کلسترول

بر اساس دستورالعمل‌های سرویس ملی سلامت انگلیس ( NHS) کاهش مصرف غذاهایی که چربی اشباع دارند به کاهش کلسترول منجر خواهد شد.

تغذیه مناسب

مصرف غذاهای چرب مانند گوشت‌ها، سوسیس‌ها، کره، خامه، پنیرهایی مانند چدار، کیک‌ها و بیسکوییت‌ها، مواد غذایی حاوی روغن نارگیل و یا پالم را کم کرده و به جای آن از ماهی‌ها مانند سالمون، برنج قهوه‌ای، نان و پاستا، آجیل‌ها و مغزها، میوه و سبزیجات استفاده کنید.

ورزش

حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنید.

می‌توانید با پیاده‌روی سریع (طوریکه که ضربان قلبتان بالا برود)، شنا و یا دوچرخه‌سواری شروع کنید.

چند ورزش را امتحان کنید و از بین آنها ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر از انجام آن لذت ببرید آن را ادامه خواهید داد.

سیگار را ترک کنید

مصرف سیگار می‌تواند باعث افزایش سطح کلسترول در بدن و به دنبال آن افزایش ریسک سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان شود.

نوشیدنی‌های الکلی

مصرف نوشیدنی‌های الکلی نیز می‌تواند باعث افزایش سطح کلسترول در بدن و حتی ابتلا به کبد چرب شود.

تغییر سبک زندگی ممکن است در ابتدا مشکل به نظر برسد اما شاید پاندمی کووید۱۹ باعث شود تا کمی در سبک زندگی خود تجدید نظر کنیم.

سبک زندگی ناسالم به طور قطع باعث تضعیف سیستم ایمنی و زمینه‌ساز ابتلای شدید به بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های عفونی مانند کووید۱۹ خواهد شد.

و اما کلسترول چیست؟

به زبان ساده در کل چربی خون به دو نوع کلی کلسترل و تری گلیسرید تقسیم می‌شود و کلسترل خود به دو نوع عمده کلسترل مضر (نوع LDL) و کلسترل مفید ( نوع HDL) تقسیم می‌شود.

پایان پیام

ترجمه: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 190459 ساعت خبر : 11:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=190459
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات