آغاز اولین مرحله واکسیناسیون عمومی کرونا

آغاز اولین مرحله واکسیناسیون عمومی کرونا

به گزارش گلونی بالاخره اولین مرحله از واکسیناسیون عمومی علیه کرونا با اولویت سالمندان بالای ۸۰ سال از فردا سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در کشور آغاز می‌شود.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت اعلام کرد: «برای دریافت واکسن، این افراد نیازی به ثبت نام ندارند.

رابطان بهداشت از مراکز بهداشتی با افراد دارای شرایط تماس می‌گیرند و نیازی به مراجعه حضوری شهروندان نیست.

مردم به نشانی‌های جعلی ثبت نام برای واکسن مراجعه نکنند.

واکسیناسیون در مراکز بهداشت صورت نمی‌گیرد و محل‌هایی مخصوص این کار تجهیز شده است».

آغاز اولین مرحله واکسیناسیون عمومی کرونا

نماشای گلونی را دنبال کنید

با تکمیل شدن فرایند واکسیناسیون گروه‌های هدف شامل کارکنان حوزه درمان، بیماران خاص، افراد در خانه‌های سالمندان‌، جانبازان و پاکبانان، واکسیناسیون عمومی به ترتیب سن در استان‌های مختلف انجام خواهد شد.

در چند روز گذشته با اعلام آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا یعنی واکسیناسیون سالمندان و بیماران از هفته جاری، یک فراخوان جعلی مبنی بر مراجعه به مراکز بهداشتی برای ثبت نام و نوبت گیری واکسن به شکل گسترده در فضای مجازی منتشر شده بود.

همین موضوع افراد زیادی را -که اغلب از گروه سالمندان و بیماران بودند- در شرایط قرمز کرونایی، از بیم جا ماندن از چرخه واکسیناسیون، به پایگاه‌های بهداشت و سلامت شهرستان‌ها کشانده بود.

حالا با توضیحات دکتر حریرچی در تلویزیون آن دسته از افراد بالای هشتاد سالی که دارای پرونده الکترونیک سلامت نبوده و از فردا با آنها برای مراجعه تماس گرفته نشد، از هفته آینده یعنی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در هر استان می‌توانند با شماره تلفنی که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشوراعلام خواهند کرد تماس گرفته و اطلاعات لازم جهت واکسیناسیون کرونا را دریافت کنند.

بعد از این گروه به ترتیب، افراد بالای ۷۵، بعد بالای ۷۰، بالای ۶۵ و … می‌توانند برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنند تا تاریخ دقیق واکسیناسیون به صورت پیامکی به آنها اعلام شود.

پایان پیام

 نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 222236 ساعت خبر : 6:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=222236
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات