بررسی فاجعه محیط زیستی تالاب انزلی در کلاب هاوس کارزار

بررسی فاجعه محیط زیستی در تالاب انزلی از سوی کارشناسان

به گزارش گلونی تالاب بین‌المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است.

این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب‌های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده‌ و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

چند سالی است نگرانی‌هایی پیرامون آنچه در ۲۰ سال گذشته در این تالاب اتفاق افتاده است، وجود دارد و بسیاری از مردم و کارشناسان محیط زیست برای حل آن، تلاش کرده‌اند.

اما آتش‌سوزی‌های اخیر، فاضلاب‌های ورودی به تالاب و ورودی‌های کمی که باعث کاهش یافتن عمق تالاب شده‌اند، جزو مسائل مهم این تالاب و محیط زیست محسوب می‌شوند و مسئولان ذی‌ربط باید وارد عمل شوند.

از این رو جلسه‌ای در اتاق گفتگوی کارزار در کلاب هاوس با حضور کنشگران، مسئولان منطقه و نمایندگان مجلس برگزار شد تا این موضوع از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی فاجعه محیط زیستی در تالاب انزلی

فایل صوتی این گفتگو را بشنوید

دانلود کنید

محمد کهنسال، احمد دنیامالی، محمدرضا محمودی، حامد موسوی ثابت، حامد بیدی، فرشید فلاح، عباس حسنی، حسن عبدی کلویر، رضا ساکی، حسین رمضان‌زاده و محمود صالح، در این گفتگو شرکت کردند و مشکلات این تالاب را در ابعاد مختلف بررسی کردند.

گفتنی است سایت کارزار که با هدف ترویج فرهنگ مطالبه‌گری از طریق ایجاد بستری برای هم‌افزایی خواست‌های مدنی در دسترس عموم قرار گرفته است، این امکان را به عموم مردم می‌دهد تا درخواست‌های خود را مستقیماً از مقام‌های مسئول درخواست کنند.

حامد بیدی، مسئول این سایت اشاره کرد که درخواست‌های محیط زیستی، بیشترین درصد میان کل درخواست‌های مردمی را دارد.

می‌توانید اتاق گفتگوی کارزار در کلاب هاوس را از طریق این لینک دنبال کنید.

درخواست هزاران نفر برای جلوگیری از مرگ تالاب انزلی

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 260464 ساعت خبر : 9:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=260464
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات