دوره آنلاین آشنایی با درختان و درختچه های حوزه رویشی هیرکانی برگزار می‌شود

دوره آنلاین آشنایی با درختان و درختچه های حوزه رویشی هیرکانی برگزار می‌شود

به گزارش گلونی دوره آنلاین آشنایی با درختان و درختچه های حوزه رویشی هیرکانی به زودی برگزار می‌شود.

دکتر مجید اسکندری، دکترای علوم گیاهی و مولف کتاب «طبیعت گردی با گیاهان ایران» به آموزش سرفصل‌های زیر می‌پردازد.

– اهمیت حوزه رویشی هیرکانی

– گیاهان خاص و بازمانده عصر یخبندان در حوزه هیرکانی

– درختان و درختچه‌های مناطق جلگه‌ای

– درختان و درختچه‌های مناطق میانبند

– درختان و درختچه‌های مناطق مرتفع

– پرسش و پاسخ

این حوزه شامل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در حاشیه جنوبی دریای خزر و شمال رشته کوه البرز قرار گرفته و از جنگل‌های منحصر به فرد باقیمانده از دوران سوم زمین شناسی تشکیل شده است.

این منطقه از آستارا در استان گیلان تا کلاله و تنگه گل در استان گلستان امتداد دارد و به دلیل ارزش‌های زیست‌محیطی در زمره میراث طبیعی جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

جنگل‌های این ناحیه به صورت نسلی دست‌نخورده و سالم، کمربندی از درختان خزان‌کننده دوران سوم زمین‌شناسی را تشکیل می‌دهند و باقیمانده عصر پیشروی یخچال‌ها محسوب شده و قدمت بسیار بالایی دارند.

این جنگل‌ها که از آن به نام‌های جنگل‌های مرطوب و یا خزری یاد می‌شود دارای ارزش‌های زیست‌محیطی و اقتصادی بالایی هستند و متاسفانه بیشترین صدمات و تخریب‌های انسانی در این منطقه دیده می‌شود.

این دوره در روز ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، به مدت ۲ ساعت، از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در سامانه بریم‌کوه برگزار می‌شود.

برای ثبت نام به این لینک مراجعه کنید و کد golvani را بزنید تا ٪۱۰درصد تخفیف بگیرید.

اگر در دوره ثبت‌نام کنید و موفق به حضور آنلاین نشوید می‌توانید فایل ویدئویی را در پروفایل‌تان تماشا کنید. این فایل تا چهل و هشت ساعت پس از اتمام دوره، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مدرس این دوره، مجید اسکندری متولد دوم خرداد ۱۳۵۱، دارای مدرک کارشناسی ارشد محیط زیست و دکترای علوم گیاهی گرایش سیستماتیک است.

ایشان فعالیت تحقیقاتی خود را از سال ۱۳۷۵ در زمینه جمع آوری و شناسایی گیاهان در موزه و هرباریوم بخش تحقیقات رستنی‌ها واقع در موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور آغاز نمود و تاکنون در کارنامه علمی خود، همکاری در بیش از ۲۴ طرح و پروژه تحقیقاتی در سطح ملی، بالغ بر ۲۰ مقاله علمی-پژوهشی در نشریات معتبر داخلی و خارجی، بیش از ۵۰ مقاله مروری در مجلات و نشریات داخلی و گزارش ۱۱ گونه جدید، کمیاب و مهاجم برای فلور ایران و دنیا را دارد.

همچنین سفرهای متعدد تحقیقاتی و طبیعت گردی به اغلب نقاط کشور و جمع آوری بیش از ۴۰۰۰ نمونه گیاهی و قارچی، جهت نگهداری در هرباریوم معتبر وزارت جهاد کشاورزی با شناسه بین المللی «IRAN»، از دیگر فعالیت های اوست.

کتاب‌های پر مخاطب راهنمای میدانی آبشارهای ایران» و «راهنمای تصویری گیاهان آپارتمانی» نیز از دیگر آثار او محسوب می‌شود.

وی همچنین مدرس درس آشنایی با گیاهان ایران در مؤسسات آموزش گردشگری است و حساسیت و توجه عموم به علوم پایه، محیط زیست و تنوع زیستی را از دغدغه‌های اصلی خود میداند.

پایان پیام

گزارشگر: مریم قره گزلو

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 271775 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=271775
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات