دروازه‌بانی خبر و واویلای سلبریتی از گردشگری جنسی

آن‌ها یأس و ناامیدی تولید می‌کنند، چون چیزی از دروازه‌بانی خبر نمی‌دانند و گمان می‌کنند هر چیزی را باید همان‌طور مخابره کرد؛ و با این کار روز به روز امید را بیشتر از مردم می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خبررسانی بدون سانسور و آزادانه یک چیز است و یأس و ناامیدی ایجادکردن در میان مردم، یک چیز دیگر.

برخی رسانه‌ها، برخی ادمین‌ها، برخی خبرنگارها و برخی سلبریتی‌ها و اینفلوانسرهای فضای مجازی، فرق میان خبررسانی با خبرپراکنی را نمی‌دانند و آگاهی ندارند که چیزی به‌نام دروازه‌بانی خبر در علم روزنامه‌نگاری وجود دارد.

آن‌ها هر چیزی که به دستشان می‌رسد را منتشر می‌کنند، هر خبر غم‌انگیزی را همانطور مخابره می‌کنند. اگر کسی اخبار را دروازه‌بانی کرد یا خبرهای غم‌انگیز را با دروازه‌بانی منتشر کرد و یا سمت و سوی امیدوارانه به آن‌ها داد، او سانسور نکرده است؛ سانسور تعریف مجزایی دارد و دروازه‌بانی خبر یک چیزدیگر است.

متاسفانه برخی از سلبریتی‌ها و افراد مشهور، به‌ویژه در پلتفرم اینستاگرام از صبح تا شب مشغول تولید یأس و ناامیدی در میان مردم هستند.

آن‌ها یأس و ناامیدی تولید می‌کنند، چون چیزی از دروازه‌بانی خبر نمی‌دانند و گمان می‌کنند هر چیزی را باید همان‌طور مخابره کرد؛ و با این کار روز به روز امید را بیشتر از مردم می‌گیرند.

دروازه‌بانی خبر را بیاموزید

نمونه‌اش همین گردشگری جنسی و اتفاقاتی که در آبادان و مشهد گزارش شده است. سلبریتی‌ها بدون این‌که خبر را دروازه‌بانی کنند یا صبر کنند که سمت و سوی خبر به درستی در رسانه‌های رسمی مشخص شود، شروع به واویلاکردن می‌کنند.

می‌نویسند که ناموس ایرانی از دست رفت، می‌نویسند ایران تایلند شد؛ و علاوه بر این‌که در جو بی‌اعتمادی و ناامیدی می‌دمند، خبرها را به گونه‌ای مخابره می‌کنند که انگار ایران واقعا تبدیل به تایلند شده است.

سلبریتی‌ها باید بدانند برای انتشار خبر باید صبر کنند، باید با دروازه‌بانی خبر را منتشر کنند، اما آن‌ها فقط بلدند نسبت به اخبار واکنش احساسی نشان بدهند و با تحریک احساسات مخاطبانشان در پی لایک و کامنت هستند.

نه دوستان عزیز، این کاری که شما می‌کنید، هیچ کمکی به مردمتان نخواهد کرد، هیچ کمکی به کشورتان نخواهد کرد. شما با این کار، امید مردم را از بین می‌برید، شما با این کار باعث می‌شوید که اخبار درست به مردم منتقل نشود.

لطفا اگر دوست دارید در فضای سیاسی – اجتماعی فعالیت کنید، بروید و اصول دروازه‌بانی خبر را بخوانید و مانند یک روزنامه‌نگار واقعی، مردم را به سوی توسعه راهنمایی کنید.

پایان پیام

کد خبر : 100002 ساعت خبر : 11:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100002
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات