نشست خبری در کنار دریاچه گهر لرستان

مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان روز ۱۶ شهریور در جمع خبرنگاران در منطقه اشترانکوه و دریاچه گهر لرستان حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این نشست به مناسبت هفته دولت در کنار دریاچه گهر در اشترانکوه لرستان برگزار شد.

فتحی بیرانوند در این نشست به برخی اقدامات انجام شده درباره حفاظت از منطقه اشترانکوه و دریاچه گهر اشاره کرد و در بازدید میدانی از این منطقه اشاره‌هایی به وضعیت توپوگرافی اشترانکوه و نیز مسیر سیلاب‌ها و همچنین اقدامات حفاظتی از حیات وحش منطقه داشت.

 بعد از این سخنرانی او و همکارانش به عنوان فعالان محیط زیست اطراف دریاچه گهر را از زباله پاکسازی کردند.

 فصل گردشگری در دریاچه گهر در سال ۹۷ به پایان رسید اما این دریاچه همچنان با مشکلات عدیده‌ای روبروست که ورود مواد شیمیایی به این دریاچه یکی از مهمترین مشکلات آن است.

فصل گردشگری دریاچه گهر به پایان رسید

سخنان مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان

 دریاچه گهر لرستان

نیزارهای دریاچه گهر این سال ها بیشتر از هر دوره‌ای هستند. مردم لرستان خوب به یاد می‌آورند زمانی را که گهر نیزارهای بسیار اندکی داشت.

اما حالا به هر سوی دریاچه که نگاه می کنی به ویژه آن سویی که مردم بیشتر اتراق می کنند نیزارها را می‌بینید که هر سال بیشتر می شوند و ساحل دریاچه را دگرگون می کنند.

گردشگران دریاچه گهر لرستان و دیگر دریاچه های آب شیرین و آب شور کشور باید بدانند که نباید سر و روی خود را در دریاچه بشورند.

لطفاً اگر به دریاچه گهر می‌روید هرگز در این دریاچه حمام نکنید ظرف و ظروف خود را در آب دریاچه نشورید و مواد شیمیایی وارد این دریاچه نکنید.

گهر این روزها با تهدیدهای زیادی مواجه است اما مهم‌ترین تهدید همین مواد شوینده است.

لطف می‌کنید اگر به دریاچه گهر لرستان می‌روید مسئولانه سفر کنید و ردی از خود به جا نگذارید. گهر یک گوهر ملی است و یک اثر بی‌نظیر در جهان است. باید قدرش را بدانیم.

پایان پیام

کد خبر : 100502 ساعت خبر : 11:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100502
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات