خبرنگاران خانه می‌خواهند نه خانه‌ خبرنگار

پایگاه خبری گلونی؛ محسن فراهانی:  یکی از اعضای شورای شهر با بیان اینکه شهرداری در حال آماده‌سازی طرح تهران ۱۴۰۰ است، از پیشنهاد ایجاد خانه خبرنگار در قالب این طرح خبر داد.

ناهید خداکرمی با اشاره به نمونه‌های مشابهى که وجود دارد، گفت: در حال حاضر مکان‌هایی تحت عنوان خانه معلم، خانه هنرمندان و… وجود دارد. خانه خبرنگاران نیز می‌تواند محلی برای گفت‌وگو در خصوص مسایل خبرنگاری، همانند استقرار تشکل‌های صنفی و سازمانى خبرنگاری و غیره باشد.

شهرداری و شورای شهر تهران، دنبال تأسیس خانه‌ی خبرنگار هستند. دیگر به چه زبانی به خبرنگارها بگویند ما هوای شما را داریم، هوای ما را داشته باشید؟ اما آیا خبرنگاران با این طرح خوشحال می‌شوند و از آن حمایت می‌کنند؟

گویا مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران واقعاً به فکر خبرنگاران هستند؛ اما مسئله را کمی جابه‌جا متوجه شده‌اند. خبرنگارها نیاز به خانه دارند، ولی نه خانه‌ی خبرنگار. آن‌ها منزل مسکونی می‌خواهند. آن‌ها بیمه و حقوق مناسب می‌خواهند. آن‌ها حمایت قانون را می‌خواهند. حمایت قانون که هیچ، همین که قانون رسانه واضح و شفاف باشد آن‌ها خدا را هم شکر می‌کنند. خلاصه گویا مسئولان شهری ما مسیر را اشتباه انتخاب کرده‌اند. همان‌قدر که خانه معلم و خانه هنرمندان دردی از معلم‌ها و هنرمندان دوا کرد، همان‌قدر هم از خبرنگاران دوا می‌کند.

ما از این می‌ترسیم که مسئولان کلاً حمایت کردن را در تأسیس همین خانه‌ها خلاصه کنند. به عنوان مثال برای کمک به جامعه‌ی قصاب‌ها، خانه‌ی قصاب را تأسیس کنند و برای خودشان خوشحال باشند. با کلی سر و صدا و دوربین و خبرنگار جمع شوند یک جا، یک ربان قرمز را قیچی کنند و جیغ و دست و کف و هورا و تمام.

پایان پیام

کد خبر : 101511 ساعت خبر : 4:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101511
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات