یک اتفاق خوب در ادارات خراسان رضوی

پایگاه خبری گلونی؛ نگار فیض‌آبادی: رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی شورای سلامت و امنیت غذایی خراسان رضوی «از ممنوعیت استفاده از ظروف و بطری‌های یک‌بارمصرف در ادارات دولتی از ابتدای دی‌ماه خبر داد».

یک تیر و دو نشان

خیلی وقت‌ها افراد می‌گویند در این گرانی و … چرا باید به محیط‌زیست فکر کنیم؟ اتفاقاً مشکل ما از جایی شروع‌شده که فکر کردیم محیط‌زیست از سلامتی ما جداست.

درحالی‌که سلامتی شما به محیط‌زیست، گره خورده است. ظروف یکبار مصرف، هم برای سلامتی مصرف‌کنندگان، مضر هستند و هم برای طبیعت. با کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف، می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید.

قدمی مثبت برای خراسان رضوی

ظروف و بطری‌های یکبار مصرف، به‌قدری برای محیط‌زیست کشور، هزینه‌دارند که با حذفشان می‌توانیم امیدوار باشیم که باری از دوش محیط‌زیست، برداشته‌شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، سال ۹۵ اعلام کرد که: «سه شهر تهران، مشهد و اصفهان، تولیدکننده بیشترین میزان زباله روزانه در سطح کشور هستند و مشهد در این رابطه در جایگاه دوم کشور قرار دارد».

بنابراین، ممنوع شدن ظروف یکبار مصرف، می‌تواند به کاهش پسماند خراسان رضوی کمک کند و می‌شود از آن به‌عنوان یک اتفاق خوب در ادارات دولتی این شهر نام برد. البته نمی‌دانیم چرا این طرح، از آبان شروع نمی‌شود و حتما باید استارت آن در دی‌ماه زده شود.

فردا دیر است

متأسفانه خیلی از طرح‌های خوب، فقط در حد حرف و روی کاغذ باقی می‌مانند و هرگز عملی نمی‌شوند.

محیط‌ زیست شکننده‌ای که داریم، به ما هشدار می‌دهد که فردا دیر است و هرچقدر این طرح‌های مفید زودتر عملی شوند، روند تخریب‌هایی که زباله‌ها ایجاد می‌کنند هم کندتر خواهد شد.

امیدوارم خانواده‌ها هم تا جایی که می‌توانند از ظروف پلاستیکی، کمتر استفاده کنند و سبک زندگی بدون پلاستیک، در شهرهای دیگر هم فراگیر شود تا بالاخره از دست ظروف یکبار مصرف، خلاص شویم.

پایان پیام

کد خبر : 101984 ساعت خبر : 11:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101984
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات