سیل های بزرگ‌تر در راه هستند

از این به بعد و با ادامه همین روند نابود کردن محیط زیست، باید منتظر سیل‌های زیان‌بارتر و با تلفات بالاتری باشیم. سیل های بزرگ‌تر در راه هستند.

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: نخستین بارش‌های پاییزی به‌جای سرشوق آوردن و خوشحال کردن مردم، شوک‌آور بود و خسارات زیادی را به‌ویژه در شمال کشور به همراه داشت.

بارش شدید باران که از عصر روز جمعه در استان گیلان و مازندران آغاز شده و همچنان با شدت در شهرهای مختلف این استان‌ها ادامه دارد سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه، تخریب چندین پل و جاری شدن سیل در بخش‌های غربی و شرقی شده است.

چندین شهرستان با سیل درگیر بودند و برخی شهرستان‌ها به‌صورت جدی آسیب دیدند. در شهرستان‌های ماسال و صومعه‌سرا بیشتر روستاهای بخش‌های آنها با توجه به نزدیکی به رودخانه دچار آسیب و خسارت شده‌اند.

این تازه آغاز راه است و با سردتر شدن هوا و افزایش بارش‌ها باید انتظار سیل‌های مهیب‌تر و خسارت‌های بیشتر را داشت.

چند سالی می‌شود که هر باران مختصری می‌تواند نابودی فراوانی به بار آورد. در ایران همه زمینه‌های مناسب برای وقوع سیل فراهم شده است.

طبیعت هم روی دیگرش را به ما نشان می‌دهد

مسیل‌ها در مناطق شهری به خانه و خیابان تبدیل شده‌اند، پوشش گیاهی و جنگل‌ها هر روز بیشتر از دیروز در حال نابودی هستند و ده‌ها دلایل آشکار و پنهان دیگر.

اکنون که ما کمر به نابودی طبیعت بستیم، طبیعت هم روی دیگرش را به ما نشان می‌دهد. در سیل روز گذشته چند تن از هم‌وطنانمان کشته شده‌اند هزاران خانواده آواره‌ شده‌اند و خرابی و خسارت زیادی به اماکن عمومی رسیده است.

این سیل‌ها سالیانه صدها میلیارد تومان هزینه اضافی به بودجه‌های عمومی وارد می‌کنند.

سیل های بزرگ‌تر در راه هستند

این خسارت‌ها فقط مربوط به شمال کشور هم نمی‌شود. در منطقه زاگرس هم شاهد این هستیم که به راحتی و در مناطقی که هیچگاه، حتی با سهمگین‌ترین بارش‌ها هم سیل نیامده، سیل جاری می‌شود و خسارت به بار می‌آورد.

همانطور که گفته شد اگرچه طبیعت زندگی‌بخش است، ولی نامهربانی ما باعث خشم طبیعت می‌شود.

از این به بعد و با ادامه همین روند نابود کردن محیط زیست، باید منتظر سیل‌های زیان‌بارتر و با تلفات بالاتری باشیم. سیل های بزرگ‌تر در راه هستند.

پایان پیام

کد خبر : 102783 ساعت خبر : 11:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102783
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات