بزرگترین عبادت در منطقه‌ای که ما زندگی می‌کنیم بها دادن به آب است

بزرگترین عبادت در منطقه‌ای که ما زندگی می‌کنیم بها دادن به آب است

دبیر هنری جشنواره داستانی آب گفت: امیدواریم همانطور که همه ما درگیر حوزه آب شده‌ایم همه نویسندگان و هنرمندان درگیر این حوزه حیاتی شوند.

به گزارش پایگاه حبری گلونی، به نقل از ایسنا، آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره داستانی آب صبح امروز(سه‌شنبه) توسط برخی از هنرمندان، مسئولان و جمعی از اهالی رسانه در شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان برگزار گردید که در بخش اول این آیین سید علی موسوی معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اظهار کرد: تلاش برا این است در مدیریت مصرف قدم های قابل توجهی برداریم تا یادمان باشد در منطقه ای زندگی می کنیم که بزرگترین عبادت در آن، بها دادن به آب این مایه حیات است.

در ادامه حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منقطه‌ای با اشاره به میزان بارش‌ها و میزان حجم آب پشت سدهای استان اصفهان گفت: وضعییت میزان بارش ها در ایستگاه شاخص زاینده رود واقع در چلگرد تاکنون ۵۹۱ میلی متر بوده این در حالی است که سال گذشته در چنین روزی ۱۱۹ میلی متر و در دراز مدت ۵۱۲ میلیمتر بوده است و مشخص است که میزان بارش ها در امسال افزایش قابل تجهی داشته است.

 وی با اشاره به وضعیت غم انگیز سد زاینده رود ادامه داد: حجم سد زاینده رود در ماکسیمم یک میلیارد و چهارصد میلیون متر مکعب است که متاسفانه در حال حاضر  حجم این سد ۱۵۰ میلیون متر مکعب و در سال گذشته در چنین روزی حجم سد ۱۳۹ میلیون متر مکعب بوده است.

 علی خدایی از نویسنده های ملی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در خصوص فرونشست زمین تصریح کرد: به عقیده من با هر یک متر که پایین تر می‌رویم روح تمام کسانی که آب را به نحو احسن مصرف کردند آزرده خواهد شد و به نوعی جان ها در حال نابودی هستند.

وی در خصوص استفاده از زبان هنر گفت: استفاده از هنر می تواند فضایی را برای آگاهی بیشتر در خصوص استفاده صحیح و آینده نگری نسبت به آب ایجاد کند و اینکه مسابقه ای با مضمون آب در حال برگزاری است خبر از فکر در خصوص آینده می‌دهد تا نویسندگان در خصوص آب صحبت کنند و در پایان به نتیجه های ثمر بخشی دست پیدا کنیم.

سلمان باهنر- دبیر هنری نخستین جشنواره داستانی آب با بیان اقداماتی که در راستای این جشنوار انجام گرفته است، گفت: در این جلسات طراحی لوگو، نحوه دریافت آثار و بررسی آثار مشخص شد و امیدواریم همانطور که همه ما درگیر حوزه آب شده‌ایم همه نویسندگان و هنرمندان نیز درگیر این حوزه حیاتی شوند.

وی ادامه داد: در این جشنواره بخش‌هایی برای ایده‌های خام و افراد مبتدی در نظر گرفته شده است تا به بررسی ایده‌های آنان بپردازیم چراکه می‌توان از این ایده های خام به مطالب با ارزشی دست یافت.

دبیر هنری نخستین جشنواره داستانی آب با اشاره به بخش داستان کودک گفت: در حوزه کودک نیز اقداماتی خواهیم داشت تا کودکان بیاموزند از آب از ارکان مهم حیات است و زوایای مختلف در خصوص آب را پوشش خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد از فارسی زبانان در سراسر دنیا جمع آوری اثر داشته باشیم.

باهنر خاطرنشان کرد: اردبیهشت ۹۸ و در هفته فرهنگی اصفهان آیین اختتامیه برگزار خواهد شد بخش های جشنواره بسیار گسترده در نظر گرفته شده اند تا در هر بخشی جذب اثر داشته باشیم و امیدوارم در پایان این جشنواره خروجی های مناسبی داشته باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 111027 ساعت خبر : 4:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111027
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات