رئیس جمهور حسن روحانی به صراحت گفت که فیلترینگ جواب نداده است

رئیس جمهور حسن روحانی به صراحت گفت که فیلترینگ جواب نداده است. برای اطلاع دقیق‌تر از ماجرای فیلترینگ کافی است مطلب زیر را مطالعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حالا دیگر رئیس جمهور حسن روحانی هم به صراحت می‌گوید که فیلترینگ نتیجه نداده است. او در دیدار با وزیر ارتباطات و اعضای وزارت ارتباطات به صراحت بیان کرد که فیلترینگ جواب نداده و ما بیش از این نباید روی گزینه فیلترکردن برای مدیریت فضای مجازی تکیه کنیم.

مردم هم حالا از هم می‌پرسند که نتیجه فیلترینگ چه بوده و فیلترکردن تلگرام چه نفعی برای چه کسانی داشته است و آیا قرار است این روند همچنان پابرجا باشد؟

برخی از مردم انگار پاسخ را می‌دانند و هر بار که از آن‌ها درباره فیلترشدن اینستاگرام و تلگرام سوال می‌کنید، از فروشندگان VPN و فیلترشکن می‌گویند و نتیجه فیلترینگ تلگرام را متوجه آن‌ها می‌دانند و سودی که با دریافت وجه از بسیاری از افراد در این زمینه به جیب می‌زنند.

تلگرام فیلتر شد تا مردم از آن مهاجرت کنند و در آن حضور نداشته باشند.

اتفاقی که در این زمینه نیفتاد و بسیاری از کانال‌ها علاوه بر این‌که اعضای خود را از دست ندادند، بلکه روز به روز به تعداد اعضایشان افزوده شد.

این سرگذشت تلخ فیلترینگ در ایران است که باید از آن درس بگیریم و آن را برای اینستاگرام تکرار نکنیم.

هرچند که هنوز عده‌ای به دنبال فیتلرکردن اینستاگرام هستند، اما به نظر می‌رسد که نه افکار عمومی و نه دست‌کم حالا دولت و رئیس جمهور با این امر موافق نیست.

بی‌شک می‌توان به جای فیلترکردن و یا کارهایی از این قبیل، راهی ساده با نتیجه‌ای بهتر پیدا کرد و از آن راه برای تلگرام، اینستاگرام و… استفاده کرد و به هدف رسید.

راهی که مردم نیز با آن موافق باشند و با آن راه بتوان با خواسته‌های مردم نیز کنار آمد.

خواسته‌هایی که نه‌تنها خارج از منطق نیست، بلکه منطقی هم هست و می‌توان به آن‌ها رسیدگی کرد.

پایان پیامر

کد خبر : 112552 ساعت خبر : 10:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112552
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات