آذربایجانی‌ ها حسابی با اوضاع کشور ما کیف می‌کنند

آذربایجانی‌ ها حسابی با اوضاع کشور ما کیف می‌کنند

کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه گزارش داد : در سال ۲۰۱۸ میلادی، سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران ۷۱٫۸ درصد افزایش یافته است.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: یک شاهد عینی در مرز ایران و جمهوری آذربایجان می‌گفت:

آذربایجانی‌ها صبح با یک زنبیل در دست و دمپایی به پا وارد ایران می‌شوند، خریدهای روزمره خوددشان را از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها انجام می‌دهند و ظهر به کشورشان بر می‌گردند.

احتمالا لیستی که آذربایجانی‌ها به یخچالشان می‌چسبانند شامل این موارد می‌شود:

پنیر لیقوان، ماست و دوغ و شیر پگاه از سوپری احمد آقا تو ایران. پرتقال و سیب و لیمو از میوه فروشی اکبرآقا روبروی سوپر احمدآقا و سر راه هم دو تا بستنی قیفی از ایران بگیر بیا.

یا مثلا مادر خانواده روی یک کاغذ می‌نویسد: غذا رو بار گذاشتم یه سر دارم می‌رم ایران و برگردم. دو سه بار همش بزنین ته نگیره.

شاهد عینی مورد نظر با چشمان خود دیده بود که آذربایجانی‌ها با مقدار کمی از پول خودشان در ایران می‌توانند خریدهای خوبی کنند.

در صورتی‌که در کشور خودشان وضعیت مالی خوبی ندارند.

قوانین جمهوری آذربایجان این اجازه را به مردم کشورش می‌دهد که بسیار ارزان و به راحتی بتوانند به ایران سفر کنند و از ارزانی کشورمان لذت ببرند.

شاهد عینی ما در مورد ایرانی‌هایی که به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنند نمی‌خواست چیزی بگوید ولی بالاخره با اصرار ما گفت که:

بعضی از ایرانی‌ها وقتی پایشان به آن طرف مرز می‌رسد باد، روسری و مانتو و…  را با خودش می‌برد و انگار نه انگار که آن‌ها همان این‌های این طرف مرز بودند.

آذربایجانی‌ ها حسابی با اوضاع کشور ما کیف می‌کنند

خلاصه این‌که آذربایجانی‌ها با اوضاع ایران حسابی کیف می‌کنند و بعضی از ایرانی‌ها  هم با اوضاع کشو آذربایجان. البته خیلی سخت‌تر و گران‌تر ولی به قول خودشان ارزشش را دارد.

شاهد عینی ما با این‌که لب مرز زندگی می‌کند هرگز پایش را از خاک ایران بیرون نگذاشته است. حتی یک بار که توپ بچه‌اش افتاد در کشور آذربایجان رفت و یک توپ نو برایش خرید.

چون اعتقاد دارد هیچ جا وطن خود آدم نمی‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 112625 ساعت خبر : 12:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112625
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات