جشن ها و جشنواره های تایلند در تور تایلند

جشن ها و جشنواره های تایلند در تور تایلند

تایلندی ها عاشق جشن هستند و در معابد تایلند هم جشن های زیادی برگزار می‌شود که بدیهی است از این جشن‌ها، تجربه های لذت بخشی دارند.

با وجود این، تعداد انگشت شماری فستیوال وجود دارند که از بقیه مهمتر هستند.

این فستیوال ها در سرتاسر کشور برگزار می شوند و شما با دیدن نمایش‌های فرهنگی، شگفت زده خواهید شد و در اینجا فهرست این فستیوال ها را تهیه کردیم تا به شما عجیب و غریب ترین، جالب‌ترین، احمقانه‌ترین، گردهمایی‌ها و فستیوال‌های تایلند را نشان دهیم.

جشن ها و جشنواره های تایلند در تور تایلند

جشن آب سونگران تایلند Songkran

احتمالا جشن آب سونگران تایلند، بزرگترین طولانی ترین و سرگرم کننده ترین فستیوال دنیاست! سونگران یک جنگ آبی سه روزه در سرتاسر کشور تایلند است که در طول جشن آب سونگران، صحنه‌های هیجانی فراوانی را می توانید ببینید.

جشن آب سونگران با موسیقی، و همدیگر را سرتا پا خیس کردن، همراه است و با تفنگ های آبی، شلنگ، سطل و هر چیزی که دم دستتان قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا روی مردم آب بپاشید.

اگر در تایلند هستید، از ۱۳ تا ۱۵ آوریل می‌توانید در جشن آب سونگران شرکت کنید و از این سرگرمی مهیج لذت ببرید.

فستیوال ارواح تایلند phi Ta Ta Khon

فستیوال ارواح تایلند  در تور تایلند ، یک فستیوال سه روزه است که ترکیبی از آئین های سنتی، صنایع دستی محلی و دوستداران پارتی و سرگرمی است.

فستیوال ارواح، ترکیبی از باور های بودایی و جان گرایی(اعتقاد به جان داشتن اشیا) است و به خاطر ماسک‌های رنگارنگی که هزاران نفر از محلی‌ها روی صورت خود می‌گذارند، مشهور شده است و ماسک‌ها، صورت‌هایی رنگ پریده و کشیده‌اند که با رنگ‌های جلف، تزیین شده‌اند.

فستیوال ارواح تایلند در تعطیلات آخر هفته ششمین کامل شدن ماه طبق تقویم قمری، برگزار می‌شود و نمایش اصلی فستیوال، معمولا در روز جمعه، همراه با لباس پوشیدن به عنوان یک روح و در روز شنبه، همراه با مراسم مجلل و پخش موسیقی و در روزیکشنبه، با جشن‌های بودایی برگزار می‌شود.

مواقعی که فستیوال ارواح در شهر سایی در استان لویی برگزار می‌شود به سختی می‌توان وارد شهر شد.

راحت‌ترین راه رفتن به فستیوال ارواح از مسیر اودون، طی یک سفر سه ساعته با اتوبوس یا از چی یانگ مایی طی یک سفر ۴ ساعته است و از بانکوک، اتوبوس‌های ترمینال اتوبوس‌رانی شمال موچیت را حدود ۵ بار در روز به مقصد شهر برگزاری فستیوال ترک می‌کنند.

از بانکوک تا دان سایی، هفت ساعته طی می‌شود و چون دان سایی، یک شهر کوچک است، هتل و مسافرخانه ها به سرعت پر می‌شود، پس خیلی زود برای رزو هتل یا مسافر خانه اقدام کنید.

فستیوال لانترن  Lantern festival YiPeng

جشن ها و جشنواره های تایلند در تور تایلند

در فستیوال چیانگ مایی لانترن تایلند که هر ساله در ماه نوامبر برگزار می‌شود، مناظر واقعا بدیعی خلق می‌شود و هزاران فانوس کاغذی در نسیم عصر گاهی کرانه رود پنگ در آسمان رها می‌شوند. فستیوال لانترن، از بقیه فستیوال‌ها اصیل‌تر است و فرصت خوبی برای گرفتن عکس‌های بی‌نظیر و نفس‌گیر است و رها کردن فانوس‌ها، بخشی از این فستیوال است که می‌توانید بهترین عکس‌ها را از این قسمت فستیوال بگیرید.

فستیوال لانترن با حواشی دیگر مثل رژه،تشریفات مذهبی،آتش بازی و رها کردن قایق های کاغذی در رودخانه همراه است.

فستیوال راکت ( Boon Bang fai )

جشن ها و جشنواره های تایلند در تور تایلند

در جوامع کشاورزی ایسان یعنی منطقه ای در شمال شرقی تایلند ، فستیوال راکت یک حادثه بسیار مهم در این کشور است که تمام روستاییان در آن، قبل از شروع فصل کاشت در اینجا حاضر می‌شوند.

جالب است شما بدانید که معنی به هوا فرستادن راکت این است که از خداوند بخواهند باران زیادی برایشان بفرستد تا به رشد خوب محصول برنج کشاورزان کمک کند.

راکت‌ها معمولا در اولین روز فستیوال قبل از به هوا فرستادن آماده می‌شوند و در طول یک هفته برگزاری فستیوال به هوا پرتاب شده و عده زیادی گرد هم جمع می‌شوند تا بهترین راکت را بسازند و اگر راکتی روشن نشود، سازنده آن را به عنوان مجازات درون گل و لای می‌اندازند که شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد.

فستیوال بوفالو سواری ( WingKwai )

به گزارش سفر باتو، بوفالو سواری و جشنی که بعد از این مسابقه برگزار می‌گردد یکی از بهترین فستیوال‌های کشور تایلند بشمار می‌رود.

سنت قدیمی بوفالو سواری، بیش از ۱۰۰ سال است که در تایلند اجرا می‌شود و فستیوال بوفالو سواری یک فستیوال معروف در این کشور در تور لحظه آخری تایلند است که جمعیت زیادی از گردشگران تور تایلند و عموم مردم تایلندی دور هم  جمع می شوند و به دیدن این نمایش می‌پردازند.

میدان مسابقه حدود ۱۰۰ متر طول دارد و دقیقا جلوی سالن شهرداری چونبوری Chonburi واقع شده است و تماشاچیان مسابقه را با تشویق‌هایی که با لحن مسخره‌ای بیان می شود دنبال می‌کنند و شاید برای شما مسافران خنده‌دار به نظر بیاید.

اگر مسابقه را ببینید تعجب می‌کنید که بوفالوهای به این بزرگی چطور می‌توانند تا این حد سریع بدوند و در ضمن بدانید که برای رفتن به فستیوال بوفالو سواری باید به چونبوری بروید که رفتن به آن بسیار راحت است و اگر از بانکوک یا پاتایا می‌خواهید به چونبوری بروید یک سفر یک ساعته در پیش رو خواهید داشت.

بوفالو سواری مهمترین جاذبه گردشگری چونبوری نیز محسوب می‌شود، اما مسابقات و فستیوال‌های زیاد دیگری هم هستند که با همراهی گاوها برگزار می‌گردد، این مسابقات و فستیوال‌ها شامل انتخاب زیباترین بوفالو یا بوفالو آرایی و اجرای نمایش‌های تایلندی با همراهی بوفالوهاست و یک ‌مسابقه کوچکتر هم وجود دارد که  بچه ها سوار بوفالو میشوند و کلی تفریح می کنند.

نمایش بوفالو نایلند

فستیوال گیاهخواری تایلند

جشن ها و جشنواره های تایلند در تور تایلند

فستیوال گیاهخواری تایلند، علیرغم نامش در میان گردشگران و مسافران دنیا فستیوال معروفی بشمار می‌رود و اینکه در این فستیوال مهم ، محلی ها کارهای خیلی زیادی انجام می‌دهند.

شرکت کنندگان کارهای ترسناکی مثل ریاضت کشیدن را انجام داده و بطور مثال بدن خود، مخصوصا گونه را با اشیا نوک تیز خراش می‌دهند و باورشان  این است که در قبال این راهپیمایی‌های دردناک، خدایان چینی از شما در برابر اتفاقات بد و صدمات محافظت خواهند کرد.

ضمنا شما گردشگران بدانید که جشن مربوط به فستیوال گیاهخواری در مجاورت ۶ معبد چینی اتفاق می‌افتد که در سرتاسر پوکت پراکنده شده است و معبد اصلی زیارتگاه جوئی توئی است که نزدیک به بازار تازه است و فستیوال گیاهخواری سالانه در ماه اکتبر برگزار شده و اگر به دیدن خون حساس هستید سعی کنید در این فستیوال شرکت نکنید.

فستیوال موسیقی و هنر واندرفروت تایلند

فستیوال موسیقی و هنر در تایلند و تور ارزان تایلند  ، یکی از نخستین فستیوال های هنر و موسیقی کشور تایلند است و بعد از برگزاری اولین فستیوال موسیقی و هنر در تایلند ، کشورهای آمریکا و انگلستان رخدادهای هنری مشابهی مثل گلد استون بری و کوآچلا را برگزار کردند و در واقع کشور تایلند بنیانگذار این نوع از فستیوال‌هاست.

جشن ها و جشنواره های تایلند در تور تایلند

فستیوال واندرفروت معمولا در دسامبر در اطراف شهر پاتایا برگزار می شود و از اروپایی ها و آمریکایی‌های هنرمندی که برای شرکت در آن به تایلند می‌آیند ، استقبال بی‌نظیری می‌شود. بیشتر ببینید: دیدنی های گرجستان در تور گرجستان با جاذبه‌ های گردشگری تفلیس آشنا شوید

گروه‌های موسیقی محلی زیادی هم در این فستیوال شرکت کرده و شما مسافران می‌توانید در فستیوال موسیقی همچنین یوگا، مدیتیشن ، هنر و رستوران های موسیقی معروف با تعدادی از بهترین آشپزهای بانکوک استخدام شده است بازدید کنید.

جشن ها و جشنواره های تایلند در تور تایلند

پایان پیام

تبلیغ در گلونی

کد خبر : 113781 ساعت خبر : 1:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113781
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات