غیرمجاز خوب هم داریم؟ شاید باورتان نشود ولی یک چیز غیرمجاز خیلی خوب وجود دارد

غیرمجاز خوب هم داریم؟ شاید باورتان نشود ولی یک چیز غیرمجاز خیلی خوب وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این روزها در کشورمان بسیاری از چیزها غیرمجاز است. خبرگزاری‌ها خبر از دستگیری ۴۰ ماساژور غیرمجاز در مشهد می‌دهند.

اگر واژه غیرمجاز را در اینترنت جستجو کنید، به تیترهای بسیاری برمی‌خورید.

مشروبات الکلی غیرمجاز، تورهای گردشگری غیرمجاز، پزشکان غیرمجاز، عمل جراحی غیرمجاز، صرافی غیرمجاز، سایت فروش آنلاین طلای غیرمجاز و بسیاری از غیرمجازهای دیگر.

غیرمجازهایی که از خلأهای قانونی استفاده می‌کنند و کسب و کاری راه می‌اندازند و سر مردم را کلاه می‌گذارند و در بسیاری از موارد شاهد هستیم که این کلاه گذاشتن‌ها جان بسیاری از افراد را به خطر انداخته و یا جان آن‌ها را گرفته است.

این‌ها غیرمجازها هستند که حتی لحظه‌ای تن به قانون نمی‌دهند و برای کسب و کار خود مجوز نمی‌گیرند.

زیرا برای گرفتن مجوز نیاز به ارائه محصول باکیفیت، کار باکیفیت، نحوه عملکرد درست و معقول و… هستند.

یعنی خیلی ساده می‌توان نتیجه گرفت بعضی از این افراد که در منزل و یا در محلی نامعلوم حضور دارند و یک چیزی را شخصاً اختراع کرده‌اند و شخصاً تایید کرده‌اند، به وسیله دنیای مجازی و اینترنت به دیگران معرفی می‌کنند و مبالغ خوبی به جیب می‌زنند که مطمئنا با این روند کاری اصلا قرار نیست مجوزی بگیرند و یا مبلغ و زمانی صرف کنند.

برخی از مجوزها در کشور ما به راحتی صادر می‌شود و ثبت‌نام و پیگیری‌های آن‌ها نیز آنلاین است و اصلا نیازی به مراجعه حضوری ندارد.

اما برخی ترجیح می‌دهند غیرمجاز بمانند تا از مالیات‌دادن فرار کنند و بتوانند در خدماتی که به مشتریان بدهند، سودجویی را به نهایت برسانند.

این روزها غیرمجازها در کشور ما زیاد هستند، البته شاید بتوان گفت تنها غیرمجازی که خیلی خوب است و خیلی از مردم و مسئولان از آن استفاده می‌کنند، غیرمجازی به نام فیلترشکن است.

وگرنه همه متفق‌القول هستند که بقیه غیرمجازها باید همچنان غیرمجاز بمانند و کسی از آن‌ها استفاده نکند.

پایان پیام

کد خبر : 113908 ساعت خبر : 10:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113908
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات