پاپ جدید با رأی مخفی در کاردینال‌های کلیسای کاتولیک رم انتخاب می‌شود

پاپ جدید با رأی مخفی در کاردینال‌های کلیسای کاتولیک رم انتخاب می‌شود

پاپ جدید چگونه انتخاب می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پاپ با رأی مخفی انتخاب می‌شود، کاردینال‌های کلیسای کاتولیک رم در مجمعی که برای انتخاب پاپ تشکیل می‌شود، رأی خود را می‌دهند.

بعد از مرگ پاپ، ۹ روز مراسم عزاداری در کلیسای سن‌پیتر برگزار می‌گردد. ۱۸ روز بعد از عزاداری، کاردینال‌هایی که از سراسر جهان به واتیکان آمده‌اند، به قسمتی از قصر راهنمایی می‌شوند که درهای آن از داخل بسته می‌شود و به علت مسدود بودن درها، راهی برای ارسال پیام وجود ندارد.

هر صبح و عصر کاردینال‌ها در نمازخانه اصلی واتیکان رأی می‌دهند.

آرا فوری به وسیله سه بازرس که در هر جلسه تعویض می‌شوند، شمارش می‌گردد.

اگر کاندیداها اکثریت رأی لازم را که دو سوم به اضافه یک است به دست نیاوردند، آرا در بخاری گوشه نمازخانه با کاه نمدار سوزانده می‌شوند تا دود سیاه به وجود آید.

اگر یک کاردینال با رأی کافی انتخاب شود، کاه خشک سوزانده می‌شود تا دود سفید به وجود آید و این دود برای جمعیت داخل میدان سن‌پیترز به نشانه انتخاب پاپ است.

پاپ یا پاپا (به لاتین: Papa؛ به معنی پدر) اسقف رم و رهبر کلیسای جهانی کاتولیک است.

برتری اسقف رم تا حد زیادی ناشی از نقش او به عنوان خلیفهٔ سنتی پطرس، که اعتقاد بر این است که عیسی قدرت «وصل و فصل کردن» و کلیدهای بهشت را به او داده و او را «صخره‌ای» نامیده که کلیسا باید بر آن ساخته شود، است.

پاپ کنونی فرانسیس (پاپ) است، که در ۱۳ مارس ۲۰۱۳ انتخاب، و جانشین بندیکت شانزدهم شد.

تاریخ‌شناسان کاتولیک و غیر کاتولیک به اتفاق می‌گویند که بنیان‌گذاری مقام پاپی به شکل امروزی، در قرنهای پس از ورود پطرس به رم در سال ۵۰ میلادی توسعه یافت.

در طول اولین قرن کلیسای مسیح، پایتخت رم به عنوان مرکز مسیحیت شناخته می‌شد، زیرا توسط پطرس بنا نهاده شده بود؛ ولی مراجع ناچیزی راجع به قرن اول و برتری پاپ رم در خارج از رم وجود دارد.

به نظر برخی تاریخ شناسان، حقایقی مثل نامهٔ امان رم به کورینتیانس و اینکه سنت ایگناتیوس اهل آنتیوچ در نامه‌ای که به رم نوشته بود از کلمات رهبری کردن و مردم رم استفاده کرده بود، را دلیلی بر اثبات مقام پاپی در آن سال‌ها می‌دانند.

برخی نیز اعتقاد دارند که این مدارک فقط بر برتری شرف و افتخار رم دلالت دارد.

پایان پیام

کد خبر : 114360 ساعت خبر : 12:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114360
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات