اروین رومل یک ژنرال بلندپایه آلمانی بود که پس از اتفاقات بسیار خودکشی کرد

اروین رومل یک ژنرال بلندپایه آلمانی بود که پس از اتفاقات بسیار خودکشی کرد

اروین رومل که بود؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اروین رومل (۱۹۴۴-۱۸۹۱) یک ژنرال بلندپایه آلمانی در جنگ دوم جهانی بود که به‌عنوان یک متخصص برجسته تدابیر جنگی، در طول جنگ صحرایی در شمال آفریقا، به شهرت فراوانی دست یافت.

او در هایدنهایم، نزدیک الم در ایالت بادن ورتمبرگ به دنیا آمد و در توبینن تحصیل کرد. در سال ۱۹۱۰ به‌عنوان یک دانشجوی دانشکده افسری وارد ارتش شد و لیاقت فراوانی در طول جنگ جهانی اول از خود نشان داد و سپس در دانشکده نظامی در سدن استاد شد.

او از طرفداران نازی‌ها بود و در سال ۱۹۳۳ به محافظان آدلف هیتلر پیوست.

او در طول اشغال اتریش، سودیتلند و چکسلواکی و در طی لشگرکشی به لهستان ریاست اداره کادر مرکزی نازی‌ها را به‌عهده داشت. در سال ۱۹۴۰ وی یک لشگر زرهی را به هنگام تهاجم به فرانسه رهبری کرد و چنان قدرت ابتکاری در عقب راندن دشمن از خود نشان داد که به فرماندهی لشگر آفریقایی در لیبی رسید و برای عقب‌راندن انگلیس از مصر به آن‌جا اعزام شد.

رومل لشگر هشتم انگلیس را در العلمین مصر به عقب راند، در سال ۱۹۴۲ توبروک را دوباره تسخیر کرد و خط محاصره را درهم شکست و به درجه فیلدمارشال ترفیع یافت.

استعداد او در میان جنگ، تحسین و احترام سربازان خودی و دشمن را برانگیخت، به طوری که به او لقب «روباه صحرا» دادند. او مردی موقع‌شناس بود و استعدادی عجیب برای بدیهه‌گویی داشت.

شاید اشتباه عمده او تمایل به ماندن در صحرا و مرکز فرماندهی گل خود و پیشروی افراطی‌اش بود.

با این کار، او خود را در خطر از دست دادن کنترل جنگ قرار داد. سربازان او در العلمین، در نوامبر ۱۹۴۲، به وسیله لشگر بسیار قوی هشتم، که تقویت شده بود، مغلوب شدند و مجبور به خروج از مصر، لیبی و طرابلس گشتند.

رومل به تلقین موسولینی که ادعا می‌کرد فرماندهان ایتالیایی بهتر می‌توانند کار کنند، از آفریقا فرا خوانده شد.

مرحله نهایی زندگی رومل با تهاجم یکپارچه فرانسه شروع شد.

او در آن هنگام به لشگرهای ارتش فرمان می‌داد. در ژوئیه سال ۱۹۴۴، رومل در یک حمله هوایی مجروح شد و تا بهبودی کامل به خانه فرستاده شد.

رومل از رهبری هیتلر در جنگ و بی‌رحمی‌هایی که او مرتکب شده بود، بسیار سرخورده گشت. او با نقشه کشتن هیتلر موافقت کرد. اگر این توطئه موفق می‌شد، او به‌طور رسمی خود را پیشوای جدید آلمان اعلام می‌کرد.

اما نقشه توطئه کشف شد و به رومل قبل از مرگ اجازه انتخاب داده شد: مرگ با جوخه آتش یا خودکشی.

رومل برای نجات خانواده خود از رسوایی راه دوم را انتخاب کرد و در چهاردهم اکتبر ۱۹۴۴ با ماشینی مخصوص از خانه‌اش بیرون برده شد و با مقداری سم که در اختیارش گذاشته بودند، خودکشی کرد.

برای رومل یک تشییع جنازه دولتی با احترام کامل نظامی ترتیب داده شد.

پایان پیام

کد خبر : 114577 ساعت خبر : 7:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114577
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات