چه کسی حرف اضافه را از تبلیغات تلویزیونی پاک کرد و با خودش برد؟

چه کسی حرف اضافه را از تبلیغات تلویزیونی پاک کرد و با خودش برد؟

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: فرشُ باید از … خرید!

این شعار یک آگهی تلویزیونی است. آگهی که معلوم نیست چه کسی آن را نوشته، چه کسی آن را ساخته و چه کسی آن را تایید کرده است.

اگر تا دیروز صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی محل اجتماع این قبیل جملات پراشتباه یا به کارگیری غلط‌های املایی بسیار بود، امروز شبکه‌های تلویزیونی هم به تبلیغ این ادبیات پیوسته است.

عجیب است که در فرایند پخش این آگهی تلویزیونی، هیچ کسی نبود که خواستار اصلاح این شعار شود. بدون شک اصلاح این جمله، نه آگهی را از تلویزیون می‌گرفت و نه کار خارق‌العاده، سخت، زمان‌بر و عجیبی بود. اما چه شد که این اتفاق نیفتاد؟

فقط و فقط یک احتمال وجود دارد. آن هم این است که هیچ کدام از این افراد از نادرست بودن این عبارت اطلاع ندارد. به عبارت دیگر، این عزیزان آنقدر درگیر بخش‌های دیگر تبلیغ می‌شوند که خطوطی را جا به جا نکند که خواندن و اصلاح‌کردن چنین اشتباهاتی در جدول بررسی آنان جایی ندارد.

چه کسی حرف اضافه را از تبلیغات تلویزیونی پاک کرد و با خودش برد؟

شاید گفته شود این دوستان دغدغه‌ای درباره این موضوع ندارند. سوال اینجاست که آیا اگر کسی دغدغه انجام وظیفه‌اش را ندارد، شایسته قرارگیری در آن بخش است؟ علاوه بر این بعید است شما از فردی بپرسید آیا حفظ زبان فارسی مهم است و او بگوید خیر.

نگویید برخی چنین حرفی می‌زنند که آنها که چنین ادعایی دارند، در صف اول مخالفان فارسی و مدافعان پارسی‌اند. آنهایی که فرهنگ و تاریخ خودشان را بر سر عالم آدم می‌زنند.

حال آنکه بخش مهمی از این تاریخ و فرهنگ همین زبان به جا مانده است. زبانی که قرار نیست برای تبلیغ یک کالا، بدون توجه به آن، ساختار خودش را زیر و رو کند تا از چند روز دیگر سندی شود برای کسانی که ادعا می‌کنند:« اصلا این رو اضافه است. اصلش همین جمله است که فرشُ باید از … خرید!

پایان پیام

کد خبر : 115450 ساعت خبر : 2:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=115450
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

معمولا در تبلیغات سعی میکنن ادبیات پیام هاشون رو به ادبیات مخاطبانشون نزدیک کنن ، همه جای دنیا همینه هدف فقط همینه که به هر طریقی اسم و یاد محصولشون در ذهن مخاطب بشینه ، حالا دستشون “بستست”
اگه فضای مانور بیشتری داشتن بخاطر دیده شدن محصولاتشون یه پیتزا قرمه سبزی حسابی با فرهنگ و ادبیات کشور میساختن.
شاید اگه اینکار حساب بانکی شمارو هم پر میکرد همه رو های گلونی رو جمع میکردید.