هرس عجیب درختان در خرم‌آباد

درختان درون شهرها، ریه‌های ارزشمندی هستند که علاوه بر کاهش آلودگی، موجب تثبیت خاک فضاهای سبز، کاهش آلودگی صوتی، ایجاد منظرهای زیبا و آرامش‌بخش و همچنین کاهش و تعدیل دمای هوای شهرها می‌شوند. برای اینکه این درختان رشد بهتر و عمر مفیدتری داشته باشند باید یکسر مراقبت‌های خاص را در دستور کار انجام داد که درباره درختان از مهمترین آنها هرس کردن است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کاج‌های بلوار بهارستان خرم‌آباد، بین زیرگذر شقایق و کارخانه آرد (بلوار کنارگذر غربی) به طرز عجیبی هرس شده‌‌اند .این درختان چند وقت پیش از سه راه گلدشت به این مکان منتقل شدند که بعد از مدتی برخی شاخه‌های آنها خشک شد. حالا این درختان از بیخ‌وبن هرس شده‌اند.
حسن مینایی کارشناس ارشد مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست در این باره به گلونی گفت: همانطور که می‌دانیم در بیشتر فضاهای سبز کشور از درختان کم‌توقعی همچون سوزنی‌برگ‌ها ازجمله  انواع کاج، انواع سرو و… استفاده می‌شود. اکثر این درختان به علت اینکه پاجوش تولید نمی‌کنند باید به گونه‌ای هرس کرد تا جوانه‌های جانبی و جوانه انتهایی آن تواما حذف نشوند چرا که درخت قادر به تولید پاجوش نخواهد بود و این گونه هرس موجب مرگ آن می‌شود.
متاسفانه به علت اگاهی نداشتن به علم نگهداری از گیاهان فضای سبز، گاهی شاهد این عمل اشتباه هستیم که درختان سوزنی‌برگ همچون کاج و سرو را همانند درختان دیگر از جمله چنار هرس می‌کنند. بدون اگاهی از این که چنار قادر به تولید پاجوش است ولی اکثر سوزنی‌برگ‌ها این توانایی را ندارند.
توصیه می‌شود که شهرداری‌ها و سازمان فضای سبز شهرها دوره‌های تخصصی و علمی جهت آشنایی نیروی انسانی خود با فنون نگهداری از گیاهان فضای سبز برگزار کنند تا هم از خسارات مالی وارد شده جلوگیری به عمل آید و هم اشتباهات بزرگی همچون مرگ درختان تکرار نگردد.

پایان پیام

عکس: ایمان شرفی‌زاد

کد خبر : 11598 ساعت خبر : 1:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11598
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

عجیبه…یعنی توی شهرداری آدم باسوادی پیدا نشده؟