دیگر برف در خرم‌آباد نخواهد آمد

بر روی اسپى‌کوه که چسبیده به شهر است و محله‌های قدیمی خرم‌آباد در پای آن قرار دارد برف باریده است. ارتفاعات جنوبی شهر یعنی هَشتاپلی هم پوشیده از برف است. از شرق و گردنه زاغه که وارد شهر می‌شوی همه جا پوشیده از برف است اما در شهر خبری از برف نیست. آیا برف در خرم‌آباد خاطره شده است؟
به گزارش پایگاه خبری گلونی، سال‌هاست شهر خرم‌آباد روزهای برفی زیادی ندارد و اگر برف در شهر بیارد سنگین نیست و پا نمی‌گیرد. خرم‌آباد در تمام تاریخ شهرى بوده است با تابستان‌هاى گرم و زمستان‌های سرد و برف مهمان همیشگی زمستان این شهر بوده است. البته هنوز هم برف بر کوه‌های شهر می‌بارد اما شرایط در شهر برای تشکیل برف مهیا نمی‌شود و فقط باران می‌بارد.
دره خرم‌آباد این روزها آن قدر گرم است و آن قدر ترافیکش زیاد است و آن قدر کربن در این شهر تولید می‌شود که امکان بارش برف در آن به حداقل رسیده است. خرم‌آباد امروزی نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و هر روز به تعداد جمعیت شهر اضافه می شود و بلندمرتبه‌سازی و آپارتمان‌سازی با سرعت در نقاط مختلف شهر انجام می‌شود و روزی نیست که خانواده‌ای از شهرها و روستاهای استان به خرم‌آباد کوچ نکنند.

دره باستانی خرم‌آباد که روزگاری از خوش آب‌‌و‌هواترین دره‌های مسکون فلات ایران بود حالا گرفتار گرما و کربن است و بسیاری از باغ‌‌های انار و خرمالو و انجیرش را از دست داده است و در حسرت برف پیر شده است.
این گونه باشد خرم‌آباد فقط نام خنده‌داری خواهد بود بر پهنه‌‌ای بی‌‌درخت و شاید حتا بی‌باران. آیا باران برای استانی که ۶٠٠ میلی متر بارش سالانه داشت آرزو می‌شود؟ آیا بلندمرتبه‌سازی خرم‌آباد را تبدیل به کلان‌شهری کوچک خواهد کرد؟

پایان پیام

کد خبر : 11837 ساعت خبر : 11:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11837
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات