گزارش اولین رویداد ارائه نیازهای شهرداری تهران با موضوع مدیریت هوشمند پسماند شهری

گزارش اولین رویداد ارائه نیازهای شهرداری تهران با موضوع مدیریت هوشمند پسماند شهری

سلسله رویداد‌های ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران با محوریت نوآوری باز و با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و مشارکت این شرکت‌ها در توسعه شهر هوشمند طراحی شده است.

پایگاه خبری گلونی ربابه ساریجالو : اولین رویداد از این سلسله رویدادها روز دوشنبه، ۹ اردیبهشت ماه، با مشارکت سازمان فاوای شهرداری تهران و صندوق نوآوری و شکوفایی و زیرمجموعه‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

در این رویداد پیروز حناچی، شهردار تهران و همچنین مدیران ارشد شهرداری در ارتباط با نیازهای شهرداری در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری سخنرانی کردند.

گزارش اولین رویداد ارائه نیازهای شهرداری تهران

رضا عبدلی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در این رویداد گفت:

شهر تهران به تنهایی نزدیک به ۱۵ درصد از کل پسماندهای کشور را به خود اختصاص داده است.

عبدلی گفت: میانگین پسماند ۹ ماهه آخر سال ۹۷ نسبت به سال قبل هزار تن کاهش داشته است و به ۸ هزار و ۴۰۰ تن رسیده است. عبدلی دلیل این کاهش حجم پسماند را مدیریت خرید و صرفه‌جویی خانوارها با توجه به افزایش قیمت کالاها عنوان کرد.

رضا عبدلی در ادامه گفت: روزانه ۴۰۰ متر مکعب شیرابه زباله در مرکز پردازش و بازیافت زباله واقع در آراد کوه تولید می‌شود.

عبدلی تصریح کرد: با همکاری خانوارها و با کاهش تنها ۵۰ سی سی از تولید شیرابه، می‌توان کمک زیادی به کاهش هزینه‌های انتقال و کاهش معضلات محیط‌زیستی حاصل از این شیرابه‌ها داشت.

انتقال روزانه ۹ هزار تن زباله به آراد کوه و ۴۵ هزار تن نخاله به جاده آبعلی

پیروز حناچی، شهردار تهران، در این رویداد گفت:

روزانه ۹ هزار تن زباله از سطح شهر تهران به آراد کوه انتقال داده می‌شود و ۴۵ هزار تن نخاله هم به سمت جاده آبعلی منتقل می‌شود.

حناچی تصریح کرد: هزینه حمل، ارزش واقعی مواد منتقل شده و همچنین معضلات محیط‌زیستی که این حجم از زباله به وجود می آورد از مقیاس مدیریتی ما خارج است و برای حل آن باید از خرد جمعی و تجربیات موجود استفاده کنیم.

استارت‌آپ‌ها به کمک شهرداری بیایند

در گزارش اولین رویداد نیازهای شهرداری تهران به استارت‌آپ‌ها هم اشاره شده است.

حناچی با نام بردن از طرح بیدود بعنوان یک تجربه‌ی خوب اعلام کرد: شهرداری تهران از طرح‌های استارت‌آپی برای حل معضلات استقبال می‌کند.

در ادامه‌ی رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری، پنل پرسش و پاسخ با حضور مدیران سازمان‌های مدیریت پسماند، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، نظام صنفی رایانه‌ای کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد و حضار سوال‌های خود را مطرح کردند.

در انتها از حضار درخواست شد اگر نماینده شرکتی فناور یا دانش‌بنیان هستند؛

طی یک ماه آینده، راهکارهای فناورانه خود را که قابلیت اجرا دارند را به پست الکترونیک دبیرخانه رویداد ارسال نمایند تا پس از بررسی و ارزیابی‌های اولیه با صاحبان طرح‌ها جلسات مشترکی را برای تعیین نحوه‌ی همکاری برگزار کنند.

کد خبر : 120172 ساعت خبر : 4:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=120172
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات