نامزدهای نهایی جایزه ادبی شعر فوروارد  در سه بخش مختلف معرفی شدند

نامزدهای نهایی جایزه ادبی شعر فوروارد  در سه بخش مختلف معرفی شدند

نامزدهای نهایی جایزه ادبی «فوروارد» ‌۲۰۱۹  درحالی معرفی شدند که کتاب‌هایی با موضوع‌های فاجعه «هیلزبورو»‌،‌ «سوپر ماریو»‌ و خدایان باستانی یونان در فهرست نامزدهای نهایی این جایزه به چشم می‌خورند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ایسنا به نقل از تلگراف نوشت: نامزدهای نهایی جایزه شعر «فوروارد» در سه بخش مختلف از جمله بهترین مجموعه شعر، جایزه شعر «فیلیکس دنیس» برای بهترین مجموعه شعر نخست یک شاعر تازه‌کار و جایزه بهترین تک شعر اعلام شد.

«‌فیونا بنسون» شاعر اهل «‌ویلتشایر» از جمله کسانی است که برای جایزه ۱۰ هزار پوندی بهترین مجموعه شعر به رقابت می‌پردازد.

«فیونا بنسون» برای مجموعه شعر خود به نام «سرگیجه و روح» که افسانه‌های سیاه از خدای اساطیری یونانیان «زئوس» را بازگو می‌کند در این رقابت شرکت کرده است.

نامزدهای نهایی جایزه ادبی شعر فوروارد معرفی شدند

دیگر نامزدهای این بخش شامل «نائلکمپبل» برای مجموعه شعر خود به نام «‌شبانه» ‌، «ایلیا کامینسکی» برای مجموعه شعر خود به نام «‌جمهوری ناشنوا» ، ‌ «هلن توکی» ‌ برای «شهر رهسپاران» ‌ و «ویدیان راوینتیران» برای «یک میلیون گلبرگ» است.

در بخش نخستین مجموعه شعر نیز «ریموند آنتروباس» برنده جایزه «‌فولیو» ‌ برای مجموعه شعر «‌پایداری» در کنار «جی برنارد» ‌ برای مجموعه شعر «موج خروشان»،‌ «دیوید کین» برای مجموعه شعر «‌خیابان حقیقت»،‌ «ایزابلگالریمور» برای مجموعه شعر «دیگر مسئله مهم» و «استفن سکستون» برای مجموعه شعر «اگر تمام جهان و عشق جوان بودند» ‌ به عنوان نامرد نهایی این جایزه ۵‌هزار پوندی اعلام شدند.

در بخش بهترین تک شعر نیز نام «‌لیز بری» برای شهر «پارک هایبری»، «مری جین چان» برای شعر «پنجره»، «جاناتان ادواردز» برای شعر «پل» ‌، ‌ «پروانه فیاض» برای شعر «چهل نام» و «هولی پستر» برای شعر «زمان‌بندی خنده‌ دار» در فهرست نامزدهای نهایی قرار دارد.

جایزه ادبی «فوروارد» اولین‌بار سال ۱۹۹۱ با دو هدف اصلی افزایش تعداد مخاطبان شعر و همچنین معرفی و تشویق شاعران نوقلم در سطح انگلستان و ایرلند اعطا شد و هر سال سه برنده را در بخش‌های بهترین مجموعه شعر، قطعه برگزیده و بهترین کتاب شعر اول معرفی می‌کند.

اسامی برندگان هر سه بخش بیستم اکتبر در مرکز «‌سوت بنک» لندن اعلام خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 121523 ساعت خبر : 1:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=121523
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات