سکوت پس از برجام در ایران و منطقه

اول برجام‌مبارکی می‌گویم به همه شما دوستان عزیز و بعد می‌رویم سراغ خبرهای امروز که همه رنگ برجام دارند.

گذر از مینی‌بوس
خبر مهمی که از دیروز در رسانه‌ها منتشر شده است خبر خرید ۱۱۴ ایرباس نو است. البته الان بوئینگ هم می‌توانیم بخریم اما گویا قرارداد خرید ۱۱۴ ایرباس نو برای هما قطعی شده است. یعنی از این به بعد وقتی سوار طیاره می‌شوید بوی مینی‌بوس نمی‌دهد بوی خارج می‌دهد لامصب.
از همان دیروز که خبر خرید هواپیماهای نو رسیده است مادرم که سال‌‌هاست به دلیل ترس از سقوط از هواپیما سوار هواپیما نشده است دچار استرس شده است. به مادر می‌گویم چرا نگرانی؟ می‌گوید: نمی‌توانم میان ایرباس و بوئینگ یکی را انتخاب کنم. فکر کنم دوباره باید با اتوبوس سفر کنم.

وزیرخارجه چین: اجرای برجام ارزش جشن دارد.
یعنی وزیر خارجه چین هم فهمید برخی هنوز نفهمیده‌اند.

دسترسی برخی کاربران ایرانی به یوتیوب ممکن شد.
دیشب دائم به رفقا توصیه می‌کردم به اندازه شادی کنید اما برخی گوش نکردند. احتمالا این رفقا فکر کرده‌اند فیلترشکن‌شان خاموش است و یوتیوب برایشان باز شده است. در حالی که فیلترشکن‌شان روشن بوده است و توهم زده‌اند که یوتیوب فیلتر نیست.

سکوت
دیشب که برجام نهایی شد سکوتی مرگ‌بار عربستان و ترکیه و امارات را فرا گرفته بود. یعنی طوری ساکت بود که اردوغان داشت بلند‌بلند با شاه عربستان حرف می‌زد و او هم جوابش را می‌داد. اماراتی‌‌ها هم که دیشب فقط سوت زدند و از کنار رفتند. با آنها در داخل سوت زدند و سکوت کردند هم کاری نداریم چون به قول آقای روحانی پیروزی متعلق به همه است. همه باید خوشحال باشیم که عاقبت برحق بودن ایران ثابت شد.

عجایب
جالب اینجاست که مخالفان سرسخت برجام همه گوشی‌هاشون اپله و چون کثیرالسفر هم هستن بیشتر از ما سوار هواپیماهای نو خواهند شد. حالا چرا این قدر با برجام مخالفن من نمی‌دونم. شما می‌دونی؟

منتظر
استاندار تهران: انتظار این تعداد رد صلاحیت‌ها نداشتیم.
کدوم رد؟ کدوم صلاحیت؟ چه خبره؟ استاندار چی می‌گه؟ موضوع چیه؟
الکی مثلا من نمی‌دونم استاندار داره چی می‌گه.

باقی بقای‌تان

پایان پیام/ چیزنا chizna.ir

کد خبر : 12174 ساعت خبر : 6:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12174
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات