کنسرت موسیقی ایرج رحمانپور و گروه هانای در سالن بانک صادرات خرم‌آباد

کنسرت موسیقی ایرج رحمانپور و گروه هانای در سالن بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کنسرت موسیقی لری استاد ایرج رحمانپور شب گذشته ۲۸تیرماه در حضور علاقه‌مندانش برپا شد.
امیر نوروزی به عنوان سرپرست گروه و نوازنده کمانچه، شهاب خاکسار تنبک، محسن کیهان‌نژاد سرنا، احمد رنجبر عود، مهدى مرتضایى سنتور، سام ابدالى دهل، استاد رحمانپور را همراهی می‌کردند.

در این کنسرت آهنگ‌های خاطره‌انگیز استاد رحمانپور اجرا شد که با استقبال و هم‌خوانی تماشاگران حاضر در سالن همراه شد.

استاد رحمانپور در حاشیه کنسرت از زحمات همسرش تشکر کرد.

ایرج رحمانپور در سال ۱۳۳۵ خورشیدی در محله «ماهی‌گیران» خرم‌آباد به دنیا آمد. وی دوران کودکی و نوجوانی را در کوهدشت همراه خانواده‌اش به سر برده و تحصیلات دوران ابتدایی و دبیرستانی را در همان شهر به انجام رسانده است. سپس به استخدام آموزش و پرورش منطقه کوهدشت درآمده و به‌عنوان معلم در آموزشگاه‌های آن دیار به انجام وظیفه پرداخته است.

کنسرت موسیقی ایرج رحمانپور

رحمانپور با ذوق و قریحه سرشاری که در زمینه شعر و موسیقی دارد، با تحمل سختی‌ها و ناملایمات روزگار خویش، توانسته در موسیقی لرستان نقش پررنگ و تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و با تسلط بر ادبیات فولکوریک منطقه به‌خصوص نواحی لرستان فیلی و تحقیق و تفحص در این زمینه، موسیقی لرستان را با سبک و شیوه خاص خود به جامعه فرهنگی و هنری و نیز دوستداران سرچشمه‌های موسیقی مقامی در داخل و حتی خارج از مرزهای استان و کشور بشناساند و در کالبد فرهنگ غنی موسیقی لری جانی تازه ببخشد.

وی، ظرایف موسیقی لری را به استادی واقف است و گنجینه‌ای عظیم و غنی از مقام‌های موسیقی لری را در سینه خود دارد.

رحمانپور هنرمندی است توانمند و پژوهشگری است سخت‌کوش و ریزبین، آنچنان که بوی موسیقی، آواز و سرودن شعر و نیز آهنگ‌سازی را به گونه‌ای ذاتی و علاقه وصف‌ناپذیر به فرهنگ غنی قوم لر، در تار و پود وجود خود دارد و با دارابودن این ویژگی‌ها است که او با پدیدآوردن آهنگ‌ها و نغمه‌هایی که تجسم واقعی قوم لر و فرهنگ اوست، خلاقیت و پویایی هنر خویش را به نمایش می‌گذارد.
پایان پیام

کد خبر : 127741 ساعت خبر : 7:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=127741
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات