ضبط ناموس آدم را برملا می‌کند

قبلا هم گفتم قدیم‌ها این‌طوری نبود. البته انسان از همان دوران هابیل و قابیل شروع به انتقام گرفتن از جنس خود بوده است اما انصافا قبلا انتقام‌ها این‌طوری نبود. یعنی ناموسی انتقام نمی‌گرفتند. الان طوری شده که دانش‌آموز عکس ناموسی معلمش را منتشر می‌کند، معلم عکس ناموسی مدیر را، نامزد قبلی عکس ناموسی نامزد سابق را و همین‌طوری مردم مشغول برملا کردن عکس همدیگر در خلوت هستند. دیروز از دانش‌آموزی گفتیم که استیکر معلمش را درست کرده بود و امروز خبر رسیده است که یک هوو عکس‌‌های خاک‌برسری و ناموسی هوویش را منتشر کرده است.
البته واقعا هوو بودن می‌تواند زیاد هم بد نباشد، البته واقعا کار نداریم هوو خوبه یا بده، منظورم این است که هوو داریم که مثل خواهر به هم نزدیکند و با رفاقت زندگی می‌کنند اما کلا هووها در طول تاریخ با هم نساخته‌اند و همیشه در جنگ‌وجدل بوده‌اند اما شما یک مورد در تاریخ به من نشان بده که هوو رفته باشد مسایل ناموسی هوویش را منتشر کرده باشد یا حتی بازگو کرده باشد. امروز ولی بی‌آبرو کردن در فضای مجازی آن هم با فشردن یک دکمه و خیلی راحت انجام می‌گیرد. حالا این حرف‌‌ها را می‌زنیم و این هشدارها را می‌دهیم اما برخی باز هی عکس‌های اونجوری و اونطوری از خودشان می‌‌گیرند و آنها را در موبایل ذخیره می‌کنند. بعد سر ظرف ماست با بقال محل بگومگو می‌کنند و شب می‌بینند عکس‌هایشان در گروه‌های مختلف دست‌به‌دست می‌شود.
نکنید، نکن برادر من، نکن خواهر من. از همه مراحل زندگی‌ات عکس نگیر، فیلم نگیر، بگذار برخی مراحل بدون عکس و فیلم خاطره بشود، زندگی را ثبت کنید نه ضبط. ضبط پدر آدم را درمی‌آورد، ناموس آدم را برملا می‌کند، آدم را با لباس دوتکه (رکابی و چیز) مشهور خاص و عام می‌کند. بیایید از حالا فقط ثبت کنیم نه ضبط.

بقای بقای‌تان

رضا ساکی/ چیزنا chizna.ir

کد خبر : 13060 ساعت خبر : 8:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13060
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات