ساعت رسمی کشور امشب سی شهریورماه یک ساعت به عقب کشیده می‌شود

ساعت رسمی کشور امشب یک ساعت به عقب کشیده می‌شود.

ساعت بیست وچهار سی شهریورماه ساعت‌ها یک ساعت به عقب کشیده می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی قانون تغییر ساعت رسمی ایران قانونی است که به موجب آن ساعت رسمی ایران هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور ماه به حالت قبلی برگردانده می‌شود.

 این کار به منظور استفادهٔ بیشتر از روشنایی روز انجام می‌شود.

در واقع هدف ابتدایی تغییر ساعت تابستانی کاستن مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف و کاهش استفاده از لامپ رشته‌ای بوده‌است اما شیوه‌های گرمایش و سرمایش مدرن تا حدود زیادی متفاوت است و به همین دلیل نتیجه در مورد چگونگی تأثیر این شیوه بر مصرف انرژی اغلب محدود و متناقض است.

این تغییر در ساعت‌ها برنامه‌ای پرزحمت است که گاهی بعضی‌ها احساس می‌کنند برای انجامش حتماً باید تا ساعت بیست و چهار امشب صبر کنند و اگر حتا یک دقیقه زودتر این کار را انجام بدهند معادلات زمانی شش ماهه دوم سال‌شان به هم می‌خورد.

پس تلویزیون را روی شبکه خبر می‌گذارند و منتظر اعلام ساعت بیست و چهار می‌شوند و رأس این ساعت شروع به عقب کشیدن ساعت‌ها می‌کنند.

ساعت رسمی کشور امشب یک ساعت به عقب کشیده می‌شود

هرچند معمولاً یکی دو ساعت از زیر دست اکثر ما در می‌روند و چند روز بعد پیدای‌شان می‌کنیم.

گاهی بعضی از افراد برای اینکه صبح با دیدن ساعت قبلی ذوق‌زده از اینکه هنوز یک ساعت دیگر برای رفتن به سرکار وقت دارند در تخت بمانند و بیشتر بخوابند، ساعت اتاق خواب را بعد از یکی دو روز و استفاده از موقعیت ذوق‌زدگی اول صبح، تغییر می‌دهند.

البته پیشنهاد ما این است که امشب همه ساعت‌های خانه را تغییر بدهید و حتماً خواس‌تان به ساعت مچی‌ها هم باشد.

 حتا می‌توانید کمی زودتر از ساعت بیست و چهار مثلاً ساعت ده یا یازده شب هم این کار را انجام بدهید و مطمئن باشید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

پایان پیام

کد خبر : 137385 ساعت خبر : 1:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=137385
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات