سمینار توسعه ژئوپارک‌ها در ایران یکشنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

سمینار «توسعه ژئوپارک‌ها در ایران: از نظریه تا عمل» یکشنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی ایسنا نوشت: محمود ضیائی ـ دبیر این سمینار گفت: پیرو تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی ـ آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با دانشگاه گیسن آلمان، در مرحله اول کارگاه آموزشی با عنوان «چالش‌های مدیریت ژئوپارک‌ها در منطقه قفقاز، خاورمیانه و شمال آفریقا» با همکاری دانشگاه گیسن، دانشگاه علامه‌ طباطبایی و دانشگاه مازندران اردیبهشت ماه امسال در آلمان برگزار شد.

در این چارچوب، دانشجویانی از مقاطع تحصیلات تکمیلی به سرپرستی استادانی از دانشگاه‌های علامه‌طباطبایی، تهران، شهید بهشتی، مازندران و خوارزمی فرصت آن را پیدا کردند تا در اجرای این کارگاه آموزشی مشارکت داشته باشند.

او ادامه داد: در راستای اجرایی کردن مرحله دوم این تفاهم‌نامه، پروفسور آندریاس دیتمن به همراه تعدادی از همکاران و دانشجویان انستیتوی جغرافیای آن دانشگاه، سفری علمی ـ تحقیقاتی به ایران خواهند داشت.

این عضو هیأت علمی گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه گفت: گام دوم این پروژه مشترک در قالب سمیناری علمی، کارگاه آموزشی با عنوان «روش‌های آموزشی نوین پروژه محور» و همچنین سفر علمی به ژئوپارک‌ جهانی قشم، برنامه‌ریزی شده است.

سمینار توسعه ژئوپارک‌ها در ایران

به گفته ضیائی، سمینار «توسعه ژئوپارک‌ها در ایران: از نظریه تا عمل» روز یکشنبه ۱۴ مهرماه سال در محل سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

ژئوپارک

ژئوپارک یا پردیس زمین‌شناسی منطقه‌ای است که در آن، میراث زمین‌شناختی آن ناحیه، با مدیریتی دقیق و دائمی حفظ و نگهداری می‌شود و با وسعت کافی که مرزهای آن به وضوح مشخص شده و چندین پدیده بارز زمین‌شناسی در محدوده آن قرار گرفته باشد.

این محدوده باید بتواند در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا نماید. ژئوپارک ممکن است علاوه بر پدیده‌های زمین‌شناسی از آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر برخوردار باشد.

پایان پیام

کد خبر : 139037 ساعت خبر : 8:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=139037
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات