سی درصد مدارس کشور ناایمن هستند؛ آماری که از سال گذشته تا حالا تغییری نکرده است

سی درصد مدارس کشور ناایمن هستند؛ آماری که از سال گذشته تا حالا تغییری نکرده است

وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند ایمن سازی است.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: این جمله شبیه جملاتی است که مدیران مدرسه در ابتدای سال تحصیلی یا حتا اواسط سال، بنا بر نیاز می‌گویند. مثلاً تعدادی از کلاس‌ها کولر ندارند.

پرده بعضی از کلاس‌ها خراب شده و به پرده جدید نیاز است و… در آخر هم با اعلام بودجه‌ای که نیاز دارند و به دست‌شان نرسیده و هزار بار درخواست داده‌اند تا یک دستگاه کپی جدید بفرستند ولی هنوز جوابی نیامده، جمله را تمام می‌کنند.

در این حالت، والدین دوزاری‌شان می‌افتد که باید خودشان برای کلاس بچه‌ها دست‌به کار شوند و پول جمع کنند.

از جمله آقای وزیر هم این‌طور برداشت می‌شود که، مردم، ما پول نداریم این سی درصد را ایمن کنیم خودتان همت کنید و آستین‌ها را بالا بزنید. دیگر هر گلی زدید به سر بچه‌های خودتان زدید.

نکته جالب این خبر تکرار آن بعد از گذشت یک سال است. یک سال پیش و در مهرماه سال ۹۷ معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در مصاحبه با ایرنا گفت: «۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و ایمن سازی دارد که اگر بر اساس روال اعتبارات سازمان بخواهیم این کار را انجام دهیم بیست سال طول می‌کشد.»

سی درصد مدارس کشور ناایمن هستند

حالا بعد از گذشت یک سال جناب وزیر آموزش و پرورش همان آمار را بدون تغییر اعلام می‌کنند. البته با حساب همان اعتبار اندک، الان حداقل باید یک درصد از این رقم کم می‌شد و مثلاً امسال مدارس ناایمن ۲۹ درصد می‌شدند، نه همان قبلی. یعنی بودجه از سال گذشته تا امسال برای این کار صفر ریال در نظر گرفته شده بود؟

سال گذشته جناب معاون از خیرین کمک خواسته بودند تا به میدان بیایند و کاری کنند تا مدارس هرچه زودتر ایمن شوند.

خیرین عزیز، لطفاً کمک کنید. اگر با همین شیوه پیش برویم نه‌تنها مدرسه‌ای ایمن نمی‌شود بلکه احتمالاً سال به سال بر مدارس فرسوده و نیازمند بازسازی اضافه می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 140460 ساعت خبر : 11:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140460
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات