داستان سیل لرستان هنوز تمام نشده و هربار واقعیتی سخت را نشان‌مان می‌دهد

داستان سیل لرستان هنوز تمام نشده و هربار واقعیتی سخت را نشان‌مان می‌دهد

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: دوران بارداری برای مادر و جنین اهمیت ویژه‌ای دارد. مادر باید در آرامش کامل این دوران را بگذراند تا آسیبی به فرزندش وارد نشود. باید حواسش به حرکت یک موجود زنده که در وجودش زندگی می‌کند باشد.

سیل لرستان و مسئله‌ای به نام پل موقت و دائم، این برنامه را بشنوید:

معمولاً در این دوران بستگان و اطرافیان سعی می‌کنند بهترین شرایط را برای مادر فراهم کنند تا مبادا مشکل عصبی یا ناراحتی جسمی برایش اتفاق بیفتد.

در این بین بعضی از مادران کمی به مشکل برمی‌خورند و مجبور می‌شوند تا پایان دوران بارداری استراحت مطلق کنند. یعنی در خانه و در آرامش بمانند تا نوزادشان به دنیا بیاید.

پزشکان توصیه می‌کنند موسیقی‌های مناسب و آرامش‌بخش برای جنین بسیار مناسب است. همچنین خواندن کتاب و قصه ولالایی هم باعث آرامش مادر و فرزند می‌شود. خیلی از مادران سعی می‌کنند تمام این کارها را موبه‌مو انجام دهند و بعد در آرامش و در یک بیمارستان با امکانات کامل فرزندشان را به دنیا بیاورند.

 حالا یک زن باردار که مجبور است استراحت مطلق کند را بدون هیچ‌کدام از این شرایط مطلوب و دقیقاً وسط سیل فروردین‌ماه لرستان تصور کنید.

زنی که خانه و زندگی‌اش را آب برده و با وحشت و سراسیمه مجبور بوده پابه‌پای آدم‌های دیگر فرار کند. مجبور بوده جان فرزند در شکمش را نجات دهد.

شرایطی که برای آدم‌های معمولی پر از اضطراب و ترس و وحشت بود و ما با این‌که کیلومترها دورتر از این حادثه فقط اخبار را می‌دیدم وحشت‌زده و نگران می‌شدیم، برای یک زن باردر با شرایط خاص چگونه گذشت؟ حتا تصور این لحظات و رنجی که مادر کشید سخت است.

داستان سیل لرستان هنوز تمام نشده

اما این مادر تسلیم سیل نشد و در تاریخ یک تیر فرزندش را به دنیا آورد. به دنیایی که برای او نوزادش سخت می‌گذرد.

آنها حالا در خانه‌ای مستأجری در یک روستا با مشکلات زیاد و امکانات کم زندگی می‌کنند.

ماه‌ها از روزهای سخت سیل و خرابی گذشته و حالا مجبور هستند با مشکلات و سختی بسیار زندگی کنند.

پیامدهای سیل را هنوز هم در گوشه‌گوشه پلدختر، معمولان و شهرهای دیگر لرستان می‌شود دید.

خیلی‌ها فراموش کرده‌اند مردم سیل‌زده هنوز نیازمند کمک هستند. باز هم هستند مردمی که داستانی مثل این مادر سختی‌کشیده دارند.

چند داستان دیگر هنوز گفته و شنیده نشده‌اند؟

پایان پیام

کد خبر : 141982 ساعت خبر : 2:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141982
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات