ماجرای اینترنت ملی بالاخره چیست؟ آیا اینترنت جهانی قطع می‌شود یا نه؟ چه کسی راست می‌گوید؟

ماجرای اینترنت ملی بالاخره چه کوفتی است؟ آیا اینترنت جهانی قطع می‌شود یا نه؟

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: اینکه ما از دست دولت حسابی شکاریم جای خود دارد. اینکه سوپرایز آقای وزیر توی ذوق‌مان زد جای خود دارد. اینکه دیگر اعتماد‌ها از بین رفته جای خود دارد اما باید قبول کنیم اینبار دولت راست می‌گوید.

رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات بارها و بارها توضیح داده‌اند که اجرای شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع شدن و حتا محدودیت در اینترنت بین‌الملل نیست. بلکه تنها باعث تقویت اقتصاد کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال خواهد شد.

حتا آذری جهرمی می‌گوید قطع اینترنت جهانی به کارکردهای شبکه ملی اطلاعات نیز ضربه می‌زند. پس نمی‌توان اینترنت را قطع کرد.

حالا فقط مانده مسئولان به جان مادرشان قسم بخورند که اجرای شبکه ملی اطلاعات باعث قطع شدن اینترنت‌بین‌الملل نخواهد شد. اما کسی باور نمی‌کند.

چرایش برمی‌گردد به حرف‌هایی که زده شد و قول‌هایی که داده شد و پس از سال‌ها جامع عمل نپوشید.

ماجرای اینترنت ملی چیست؟

اما باید بپذیریم که در این مورد دولت حقیقت را می‌گوید. برای فهمیدن صحت حرف‌های مسئولان هم کافی است کمی تحقیق و مطالعه کنیم و به حرف‌های داخل تاکسی و غرغرهای داخل فضای مجازی گوش نکنیم.

اینترنت ملی اصطلاح غلطی است که به شبکه ملی اطلاعات اطلاق شده است.

این اصطلاح شاید این ذهنیت را به مخاطب بدهد که یعنی یک شبکه داخلی که به طور مستقل عمل می‌کند و به بیرون دسترسی ندارد. اما شبکه ملی اطلاعات به این معنا نیست.

شبکه ملی اطلاعات «متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، شبکه‌ای حفاظت‌شده نسبت به اینترنت و شبکه‌ای با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مرد» است.

در این شبکه با ساخت و طراحی فضایی امن باعث می‌شود کشورهایی نظیر آمریکا نمی‌توانند فلان خدمات پرداخت را بر روی ایرانیان ببندند.

نمی‌توانند اپلیکیشن‌های ایرانی را قطع و محدود کنند. در نتیجه نمی‌توانند به اقتصاد دیجیتال کشورمان ضربه بزنند.

خلاصه اگر شبکه ملی اطلاعات اجرا نشود ممکن است صاحبان جهانی اینترنت یک روز صبح اینترنت را روی مردم ایران ببندند و کل مملکت را فلج کنند.

پس بیایید با تمام دلخوری‌هایی که داریم این یک مورد را از دولت قبول کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 144642 ساعت خبر : 8:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144642
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات