ارسال ۲۵۰۰ دستگاه چادر به مناطق زلزله زده قطور

ارسال ۲۵۰۰ دستگاه چادر به مناطق زلزله زده قطور

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنای آذربایجان غربی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از ارسال ۲۵۰۴ چادر برای اسکان اضطراری به مناطق زلزه زده قطور خبر داد.

سعید رهبر در گفت و گو با این خبرگزاری با  اشاره به ارسال اقلام امدادی در پی وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری قطور افزود: از صبح امروز ۵ اسفند ماه ۲۵۰۴ دستگاه چادر، ۴۲۳۰ تخته پتو و ۱۰۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته توسط نیزوهای هلال احمر استان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

ارسال ۲۵۰۰ دستگاه چادر به مناطق زلزله زده قطور

وی ادامه داد: در راستای امدادرسانی به زلزله زدگان از ۵۱ تیم فعال در قالب ۲۳۵ نیرو به این مناطق اعزام شده‌اند.

رهبر با اشاره به خودروهای اعزامی به محل نیز تصریح کرد: ۷۲ دستگاه در قالب ۱۱ آمبولانس، ۲۴ دستگاه کمک دارف ۳ دستگاه خودروی نجات، ۲ دستگاه کامیونت، ۴ دستگاه خودروی سواری از سوی هلال احمر استان به منتاطق زلزه زده گسیل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: زلزله قطور به بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی خسارت زد.

گفتنی است زلزله قطور به بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی روستایی خسارت زد.

امیرعباس جعفری با اشاره به اخرین وضعیت واحدهای آسیب دیده ناشی از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری ۴ اسفند ماه در روستاهای قطور افزود: زلزل اخیر سبب ایجاد خسارت ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی روستایی شد.

وی با بیان اینکه در اثر وقوع این زمین لرزه ۲۸ روستا که عمدتا در حوالی قطور بودند، خسارت دیدند، ادامه داد: میزان براورد خسارتها در حال انجام است.

جعفری با بیان اینکه نیروهای خدمات رسان از ساعات اولیه وقوع زمین لرزه در محل حضور یافتندف خاطر نشان کرد: با احداث کمپ و اسکان اضطراری و دریافت اقلام امدادی در راستای تامین نیازهای زلزله دیدگان منقطقه در تلاش هستیم.

پایان پیام

کد خبر : 149172 ساعت خبر : 1:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149172
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات