واکسن پنوموکوک درمان کرونا را در پی دارد؟ نتیجه تحقیقات تازه را بخوانید

واکسن پنوموکوک درمان کرونا را در پی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی برخی تحقیقات نشان می‌دهند واکسن برای افراد بالای ۶۵ سال می‌تواند در پیشگیری از بیماری کرونا موثر باشد.

واکسن پلی ساکاریدی پنوموکوک (PPSV) – که آخرین نسخه آن با نام پنوموواکس ۲۳ ۲۳PPV- شناخته می‌شود – اولین واکسن ضد پنوموکوک مشتق شده از یک پلی ساکارید کپسولی و یک نقطه عطف در تاریخ پزشکی است.

آنتی ژن های پلی ساکارید برای تولید آنتی بادی های اختصاصی مورد استفاده قرار گرفتند که باعث افزایش فاگوسیتوز و کشتن باکتری‌های استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) توسط سلول های ایمنی می‌شوند.

واکسن پلی ساکارید پنوموکوک به طور گسترده ای در بزرگسالان با ریسک بالای ابتلا، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نتیجه، کاهش قابل توجهی در میزان بروز، ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری پنوموکوک مهاجم ایجاد شده است.

آنتی ژن های کپسولی S. pneumoniae با تحریک پاسخ ایمنی فعال، منجر به تولید آنتی بادی در داخل بدن می‌شود.

۲۳سروتایپ موجود در واکسن عبارتند از: ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶B، ۷F، ۸، ۹N، ۹V، ۱۰A، ۱۱A، ۱۲F، ۱۴، ۱۵B، ۱۷F، ۱۸C، ۱۹F، ۱۹A، ۲۰، ۲۲F ، ۲۳F و ۳۳F  .

این دارو برای جلوگیری از پنومونی ناشی از این ۲۳ نوع مختلف باکتری پنوموکوک که در واکسن وجود دارد استفاده می‌شود. باکتری های پنوموکوک می‌توانند طیف وسیعی از بیماری‌ها را از پنومونی (عفونت ریه) و مننژیت (عفونت مغزی) تا عفونت‌های شدید خون ایجاد کنند.

واکسن پنوموکوک با وارد کردن مقادیر بسیار کمی از اجزای باکتری (باکتری غیرزنده) به جریان خون، ایمنی بدن را در برابر عفونت با باکتری‌های پنوموکوک، افزایش می‌دهد. این اجزای باکتری به اندازه کافی برای تحریک تولید آنتی بادی های بدن (سلول هایی که برای حمله به باکتری‌های خاص طراحی شده‌اند) کافی است، و بدن را برای مقابله با هر گونه باکتری مشابه که ممکن است باعث عفونت در آینده شود، آماده می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 149424 ساعت خبر : 0:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149424
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام
لطف می کنید منبع این خبر رو اعلام کنید
لینک انگلیسیش منظورمه