امکان استفاده از تالارهای مطالعه کتابخانه ملی با شرایط خاص

امکان استفاده از تالارهای مطالعه کتابخانه ملی با شرایط خاص

پس از گذشت سه ماه از تعطیلی کتابخانه ملی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان استفاده از تالارهای مطالعه کتابخانه ملی با حفظ چارچوب‌های بهداشتی و شرایط خاص مهیا شده است.

به گزارش گلونی و به نقل از ایسنا بر اساس خبر رسیده از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مرحله اول بازگشایی کتابخانه ملی ایران از تاریخ ۱۷ خردادماه انجام شد و در مرحله دوم که از فردا (سه‌شنبه ۲۷ خردادماه) آغاز و اجرایی می‌شود امکان استفاده از تالارهای مطالعه با حفظ چارچوب‌های بهداشتی و تمهید شرایط مناسب محقق خواهد شد.

امکان استفاده از تالارهای مطالعه کتابخانه ملی

بر این اساس، شرایط بازگشایی تالارها به این شرح اعلام می‌شود:

۱- از تاریخ ۲۷ خردادماه، تالارهای تخصصی و عمومی کتابخانه ملی ایران تنها برای اعضای پژوهشی قابل استفاده است. (نوع عضویت مراجعین بر روی کارت درج شده است.)

۲- به منظور رعایت چارچوب‌های بهداشتی، ورود هر گونه منبع به داخل تالارهای عمومی و تخصصی (به جز چند برگ کاغذ، خودکار یا مداد و رایانه شخصی) ممنوع است و تقاضا می‌شود اعضای محترم از آوردن جزوه‌ها و کتاب‌های شخصی خود برای استفاده در تالارهای عمومی و تخصصی خودداری کنند.

۳- ساعات ارائه خدمات از ۸ صبح تا ۱۶ خواهد بود.

۴- علاوه بر روزهای اداری هفته، روزهای پنجشنبه و جمعه و سایر ایام تعطیل نیز امکان استفاده از تالارها وجود خواهد داشت.

۵- به منظور حفظ سلامت اعضا و کارکنان کتابخانه ملی، رعایت چارچوب‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا الزامی است و ضروری است همه مراجعان کتابخانه ملی از ماسک یا شیلد استفاده کنند.

۶- بدیهی است طی روزهای آینده و به صورت تدریجی دامنه سرویس‌دهی به اعضای کتابخانه ملی افزایش خواهد یافت.

گفتنی است سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران (ساکما) مؤسسه‌ای آموزشی، پژوهشی، علمی و خدماتی است که اساسنامه آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و ریاست کل آن را رئیس جمهور ایران منصوب می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 166186 ساعت خبر : 9:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166186
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات