کتاب پوپولیسم چیست؟ با ترجمه‌ای زیبا و روان

کتاب پوپولیسم چیست؟ با ترجمه‌ای زیبا و روان

به گزارش گلونی کتاب پوپولیسم چیست؟ ترجمه‌ی زیبا و روانی از بابک واحدی است از نسخه نوشته شده توسط یان_ورنر مولر آلمانی. آن‌چه مسلم است مفهوم پوپولیسم در همه جای دنیا یکسان است و به همین دلیل خواندن این کتاب برای هر کسی که می‌خواهد کمی عمیق‌تر از معنای ظاهری واژه پوپولیسم با آن آشنا شود توصیه می‌گردد.

کتاب پوپولیسم چیست؟

علیرغم پرکاربرد بودن این واژه و بحث‌های زیادی که همواره پیرامون آن بوده، هنوز به طور دقیق، واضح و روشن نشده که پوپولیست‌ها چه کسانی هستند اما مولر در این کتاب خیلی روان توضیحاتی درباره سیاستمدارانی که در قامت پوپولیسم فعالیت می‌کنند می‌دهد.

پوپولیست‌‌ها خودشان و تنها خودشان را نماینده مشروع مردم می‌دانند. درست است که آن‌ها با نمایندگی موافق هستند اما تنها به شرطی که نماینده، آن‌ها باشند.

این کتاب تقسیم‌بندی مناسبی دارد و مطالب به همان ترتیبی که باید برای خواننده توضیح داده شود، آورده شده‌.

در ابتدا با این پرسش رو‌به‌رو می‌شویم که پوپولیست کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ و چه کسی را می‌توان در این جرگه قرار دارد.

پوپولیست‌ها در هرجای دنیا که باشند رفتار مشابهی دارند، مثلا مولر نخبه‌ستیزی و کثرت‌ستیزی را به عنوان ویژگی‌های برجسته پوپولیست‌ها مطرح می‌کند و توضیح می‌دهد آن‌ها چگونه چنین رفتاری در جوامع تحت سلطه خود دارند.

در قسمت بعدی راجع به این بحث می‌شود که پوپولیست‌ها در زمان قدرت چه می‌کنند و چگونه حتی قانون اساسی هم می‌نویسند.
و در فصل بعدی نویسنده به این پرسش که چگونه با پوپولیست‌ها و هواداران‌شان برخورد کنیم پاسخ داده است.

کتاب، مقدمه، موخره، نتیجه‌گیری و متن ساده و گویایی دارد، برای همین است که شرط می‌بندم به طبقه‌بندی‌اش امتیاز خوبی می‌دهید.

انتشارات بیدگل این کتاب را در دسته دانش عمومی به چاپ رسانده است. لذا خواندنش برای هر کسی که حتی دانش تخصصی در این زمینه هم ندارد آسان خواهد بود. بهای کتاب هم ۱۸۰۰۰ تومانِ ایرانی است.

برای خرید کتاب پوپولیسم چیست اینجا کلیک کنید.

نویسنده: آرشین ساکی

کد خبر : 167127 ساعت خبر : 11:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167127
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات