مراسم خداحافظی با پراید حق این خودرو است

مراسم خداحافظی با پراید حق این خودرو است

به گزارش گلونی امروز مراسم خداحافظی با پراید توسط سایپا برگزار شد و حالا پس از پایان این مراسم عکس‌های آن در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

مراسم خداحافظی با پراید حق این خودرو است

خیلی‌ها می‌گویند مگر بازنشسته شدن یک قاتل بالفطره جشن و مراسم لازم دارد؟

دیگری می‌گوید انگار چه تحفه‌ای بوده که برایش مراسم گرفتند.

آن یکی نوشته پراید هم باورش نمی‌شد در ایران اینقدر تحویلش بگیرند.

خلاصه همه طبق معمول مسخره کردند و گذشتند اما ما حرف دیگری داریم. می‌خواهیم ثابت کنیم اگر یک خودرو در دنیا باشد که لیاقت مراسم خداحافظی را داشته باشد، آن یک خودرو بدون شک پراید است.

ما چه بخواهیم و چه نخواهیم پراید رویای ماشین‌دار شدن خیلی‌ها را محقق کرد و این چیز کمی نیست.

لذت سوار شدن بر ماشین شخصی، رفتن به گردش کنار خانواده، ثبت خاطره شجریان گوش دادن در جاده شمال، نیمه‌شب در اتوبان‌ها و خیابان‌ها ویراژ دادن، خیلی از ما با پراید رانندگی یاد گرفتیم و امتحان گواهینامه دادیم چون کسی حاضر نمی‌شد ماشین لوکسش را بیندازد زیر پای هزاران راننده نو دست.

پراید حتا ضعف‌های اجتماعی را هم جبران می‌کرد.

در دورانی که مملکت با آمار بی‌کاری وحشتناک روبه‌رو بود پدرها و مادرهای بی‌شماری با این خودروی ارزان مسافرکشی کردند و یک لقمه نان بر سر سفره خانواده بردند. پراید همان‌قدر که جان مردم را گرفت، جان خیلی‌ها را هم نجات داد.

اینکه خانواده‌های قشر پایین جامعه خودرو داشته باشند و نیمه شب بتوانند مریض بدحال‌شان را به بیمارستان برسانند، از دست کدام شاسی بلند برمی‌آمد؟

در میان ما هستند افرادی که روزگاری پراید داشتند و امروز خودروهای گران‌قیمت سوار می‌شوند اما هنوز دل‌شان پیش پراید نازنین‌شان است. آن‌ها معتقدند هیچ ماشینی به اندازه پراید کم‌ خرج نیست.

آن‌ها می‌گویند پراید هیچوقت شما را وسط جاده نمی‌گذارد. چون با جوراب و آدامس و… هم می‌شود مشکلات احتمالی را برطرف کرد.

از آن سو پراید برای دولت هم خوب بود. سال‌های سال کمبود بودجه‌اش را با آن برطرف کرد.

آن را به عنوان نماد تولید ملی حلوا حلوا کرد. هزاران نفر را در خط تولید پراید به کار گرفت و آمار خراب اشتغال‌زایی خود را کمی بهبود بخشید.

خلاصه که این مملکت از کنار قالپاق این خودرو کم سود نکرد. این نکته را هم فراموش نکنیم که پراید در اوج دورانی که ما غرق تحریم بودیم و هزاران مشکل زیرساختی داشتیم دست ما را گرفت و جلو برد. پس خداحافظ پراید عزیز.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 171082 ساعت خبر : 3:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171082
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات