کتاب مرد داستان فروش برای آنهایی که دوست دارند بنویسند

کتاب مرد داستان فروش برای آنهایی که دوست دارند بنویسند

به گزارش گلونی مرد داستان فروش، که البته با نام‌های دیگری هم ترجمه‌اش کرده‌اند، در مورد یک آدمی است به نام پیتر.

پیتر ذهن ناآرامی دارد که همه‌اش دارد در مورد چیزهای مختلف داستان می‌سازد. ولی آن بنده‌ی خدا نمی‌تواند آن‌ها را بنویسد. نه اینکه خدای نکرده دست نداشته باشد یا چه می‌دانم؛ سواد نوشتن نداشته باشد.

کتاب مرد داستان فروش

هم دست دارد و هم سواد نوشتن را. ولی حالش را ندارد که داستانش را پرورش بدهد. چون تا می‌آید یک ایده‌اش را پرورش بدهد، قصه‌ی دیگری به ذهنش می‌رسد.

برای همین باید پرورش قصه‌ فعلی‌اش را رها کند و برود سراغ قصه‌ی بعدی‌اش. کار دردناکی است که همه‌اش ذهنت داستان بسازد و تو نتوانی آن‌ها را پرورش بدهی. پس باید چه کار می‌کرد؟

پیتر شروع می‌کند و قصه‌هایش را می‌فروشد. به نویسنده‌هایی که می‌توانند خوب بنویسند و دلشان می‌خواهد که بنویسند ولی مغزشان را آهک برداشته و هیچ قصه‌ای نمی‌سازد که بتواند کتابشان را پرفروش کند.

خودش هم مثل خیمه‌شب‌باز ها می‌نشیند یک گوشه و نگاه می‌کند که چطور داستان‌هایش رشد می‌کنند و به جایزه‌هایی می‌رسند. بدون اینکه اصلا اشاره‌ای شود که این‌ها متعلق به آقایی به نام پیتر هستند.

ولی چه می‌شود اگر مثلا یکهو دوتا کتاب با هم منتشر شوند و هر دوتایشان یک داستان داشته باشند؟

و اصلا می‌شود یک نفر همه‌اش داستان بسازد و بعد یک روز داستان‌ها یقه‌ی خودش و زندگی‌اش را نگیرند؟ البته که نه.

مرد داستان فروش را نویسنده‌ای با مغز ناآرام نوشته. مغزش همه‌اش داستان می‌ساخته و بعد آن‌ها را توی هم می‌ریخته. فضای قصه در قصه‌ی کتاب یک طوری است که آدم ممکن به این فکر کند که نویسنده همه‌ی این قصه‌ها را از خودش در آورده یا از کسی خریده؟

این کتاب را یاستین گوردر (یوستین گوردر، یوستین گاردر، یاستین گاردر یا هر طوری که با لهجه‌ی شما سازگاری دارد) نوشته و مهوش خرمی‌پور آن‌ را ترجمه کرده و نشر تندیس هم چاپش کرده. ولی خب مترجمان دیگری با عنوان‌های دیگری کتاب را در نشرهای دیگری چاپ کرده‌اند.

مثلا نشر ققنوس، کتاب را با نام «دختر رهبر سیرک» با ترجمه شقایق قندهاری منتشر کرده. نشر گندمان هم کتاب را با ترجمه اصغر اندرودی منتشر کرده و اسمش این بار «دختر مدیر سیرک» است.

الحمدالله فضای نشر ایران طوری است که آدم برای خریدن یک کتاب خاص هم انتخاب‌های زیادی دارد.

برای دانلود و خرید نسخه الکترونیک این کتاب اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ساینا محمدیان

کد خبر : 173913 ساعت خبر : 3:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=173913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات