افشای پشت پرده خودروسازی در ایران

افشای پشت پرده خودروسازی در ایران

به گزارش گلونی طبق اخبار رسیده گویا شرکت‌های خودروسازی باز هم به وعده خود عمل نکردند و در تحویل خودروهای وعده داده شده بدعهدی و بدقولی کردند.

افشای پشت پرده خودروسازی

دو شرکت معروف خودروسازی داخلی در نوع خود شاهکار هستند. یعنی حتا با شرایط اختصاصی و طراحی شده توسط خودشان هم نمی‌توانند به وعده‌ها عمل کنند.

توجه کنید. شرایط طراحی شده خودشان. نه شرایط مشتری. نه شرایط قانون‌گذار. بلکه حتا میلی به عمل به شرایط طراحی شده توسط خودشان هم ندارند.

یعنی اگر دلار بالا برود، پایین بیاید، کرونا همه‌گیر شود، جنگ بشود، جنگ تمام بشود، فضایی‌ها به کره زمین حمله کنند، قیامت به پا شود باز هم این دو شرکت افزایش قیمت می‌دهند بعد برای پیش‌فروش خودروهای دو سال آینده بین ثبت‌نامی‌ها قرعه‌کشی می‌کنند، آخرسر هم خودرو را در موعد مقرر تحویل نمی‌دهند.

یعنی اگر شرایط پیش‌فروش خودرو این باشد که یک حلقه لاستیک به قیمت ۷۰۰ هزار میلیارد دلار توسط این کارخانه‌ها پیش‌فروش شود و زمان تحویل هم ۵۰ سال آینده باشد باز هم وقتی زمان تحویل فرا رسید خریدار می‌رود نمایندگی و دست خالی برمی‌گردد.

شاید هم پس از یک سال دوندگی و رفتن و آمدن و شکایت و شکایت‌بازی، به جای یک حلقه لاستیک به او چهارعدد والف درجه یک لاستیک بدهند.

در سال‌های اخیر از دولت و ملت گرفته تا نهادهای نظارتی و امنیتی خیلی تلاش کردند تا پشت پرده این مشکل عظیم را رو کنند و بفهمند مشکل خودروسازی در مملکت ما چیست.

اما واقعا خودروسازی در کشور ما هیچ پشت پرده‌ای ندارد و اتفاقا همه چیز جلوی چشم مردم و دولت در حال اتفاق است.

دلیل ضعف بزرگ و این میزان از اشکال و ایراد در سیستم تولید خودروی داخلی فقط و فقط یک کلمه است: انحصار.

به نظر شما دلیل این میزان از بی‌عهدی و توهین به مشتری، چیزی به غیر از انحصار است؟

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 180656 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=180656
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات